شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 31261
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 03 آذر 1402 - 14:11 | 61 بازدید | ارسال توسط :

خرید مجدد سهام مک دونالد بازتاب اعتماد این شرکت به بازار چین است

مک دونالد اخیرا تصمیم خود برای خرید ۲۸ درصد سهام فعالیت خود در چین را از شرکت سرمایه گذاری آمریکایی کارلایل گروپ اعلام کرد که قبلا توسط همین شرکت در سال ۲۰۱۷ خریداری شده بود. بر اساس این اقدام، نسبت سهامداری مک دونالد به ۴۸ درصد افزایش خواهد یافت و این نشان دهنده اعتماد این […]

خرید مجدد سهام مک دونالد بازتاب اعتماد این شرکت به بازار چین است

مک دونالد اخیرا تصمیم خود برای خرید ۲۸ درصد سهام فعالیت خود در چین را از شرکت سرمایه گذاری آمریکایی کارلایل گروپ اعلام کرد که قبلا توسط همین شرکت در سال ۲۰۱۷ خریداری شده بود.

بر اساس این اقدام، نسبت سهامداری مک دونالد به ۴۸ درصد افزایش خواهد یافت و این نشان دهنده اعتماد این شرکت به بازار مصرف چین است. همچنین برخی دیدگاه های به اصطلاح “رکود بازار چین” یا “فرار سرمایه گذاران خارجی از چین” را تکذیب می کند.

چین در حال حاضر دومین بازار بزرگ مک ‌دونالد با مجموع ۵۵۰۰ رستوران است. این در حالیست که این غول فست فود قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ بیش از ۱۰۰۰۰ مغازه در چین داشته باشد.

در پس همین آرمان های بزرگ مک ‌دونالد، شتاب پایدار اقتصاد چین و افزایش مداوم تقاضای مصرف این کشور در دوران پساکرونا نیز آشکار است. داده های اداره ملی آمار چین نشان می دهد، در ده ماهه اول سال جاری میلادی، درآمد فعالیت غذاخوری به حدود ۴٫۱۹ تریلیون یوان (برابر ۵۸۸٫۴ میلیارد دلار)رسیده که در مقایسه با دوران مشابه سال ۲۰۲۲ ۱۸٫۵درصد رشد کرده است.

ضمن این که، ادامه سیاست های گشایش در سطح بالای چین نیز اعتماد سرمایه گذران خارجی به بازار چین را تقویت می کند.

طبق اخبار رسیده از وزارت بازرگانی چین، در ده ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی، ۴۱۹۴۷ شرکت جدید با سرمایه گذاری خارجی در چین ثبت شده که این عدد در مقایسه با دوران مشابه سال ۲۰۲۲  میلادی ۳۲٫۰۱ درصد افزایش یافته است.

دولت چین اخیرا متعهد شد که این کشور به تسهیل دسترسی به بازار و ایجاد زمینه بازی برابر برای سرمایه گذاران خارجی، با اقداماتی مانند لغو کلیه محدودیت ها برای سرمایه گذاران خارجی برای ورود به صنایع تولیدی، ادامه خواهد داد.

عملیات شرکت های چندملیتی مانند مک دونالد با جوسازهایی مانند “جداسازی” یا “ریسک زدایی” درباره چین کاملا متفاوت است و باردیگر نشان می دهد، بازار چین که به طور پیوسته در حال بهبود است، همچنان مقصد مورد علاقه برای کسب و کارهای جهانی به شمار می رود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.