شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36564
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1403 - 14:59 | 27 بازدید | ارسال توسط :

انتشار مقاله رییس جمهور چین در رسانه های صربستان

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین روز سه شنبه 7 مه در آستانه دیدار رسمی خود از صربستان، مقاله ای را به قلم خود تحت عنوان "اجازه دهید نور دوستی آهنین راه همکاری چین و صربستان را روشن کند" در روزنامه "پولیتا" صربستان منتشر کرد.
انتشار مقاله رییس جمهور چین در رسانه های صربستان

شی جین پینگ خاطرنشان کرد که صرف نظر از اینکه اوضاع بین المللی چگونه تغییر کند، چین و صربستان همیشه دوستان واقعی و شرکای خوب هستند. ما به احترام متقابل و اعتماد متقابل پایبند هستیم و مشارکت راهبردی همه جانبه بین دو کشور به طور پیوسته عمیق تر و محکم تر می شود. ما به منافع مشترک و برد-برد پایبند هستیم و با همکاری نزدیک به روند مدرنیزاسیون همدیگر کمک می کنیم. ما به کمک و پشتیبانی از همدیگر پایبند هستیم و برادری در کمک به یکدیگر در مواقع ضروری بسیار ارزشمند است. ما به یادگیری متقابل پایبند هستیم و فعالانه به تبادل تجربیات در حکومتداری می پردازیم. دوستی آهنین ما جاودانه است و الگویی برای تبادلات بین کشورها و مردم ایجاد شده است.

شی جین پینگ تاکید کرد که مایلم از طریق این سفر، به اتفاق صربستان برای پیشبرد دوستی آهنین بین چین و صربستان، با اقدامات ملموس، به طور بهتر در جهت ایجاد نفع برای دو ملت، ارتقای صلح و توسعه جهانی، و پیشبرد به ساخت جامعه ای بشری با سرنوشت مشترک تلاش کنیم.

ما باید همیشه دوستان خوبی باشیم که صادقانه با یکدیگر رفتار کنیم و مشارکت راهبردی همه جانبه را تعمیق و گسترش دهیم. ما باید همیشه شرکای خوبی برای همکاری برد-برد باشیم، فرصت‌های توسعه را به اشتراک بگذاریم و آینده بهتری را با هم بسازیم. ما باید همیشه الگوی خوبی در ترویج انصاف و عدالت باشیم و هماهنگی را در سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی تقویت کنیم. ما باید همیشه دوست خوبی باشیم که تبادلات غیردولتی را برقرار و یک الگوی سه بعدی و متنوع از مبادلات فرهنگی و همکاری محلی ایجاد کنیم تا دوستی چین و صربستان نسل به نسل منتقل شود.

شی جین پینگ خاطرنشان کرد که نباید فراموش کنیم که در همین روز در ۲۵ سال پیش ، ناتو سفارت چین در یوگسلاوی را وحشیانه بمباران کرد. مردم چین برای صلح ارزش قائل هستند اما هرگز اجازه نخواهند داد که تراژدی های تاریخی دوباره اتفاق بیفتد. دوستی بین مردم چین و صربستان که با خون شکل گرفته است، به خاطره مشترک دو ملت تبدیل شده است و هر دو طرف را تشویق می کند تا با هم به جلو حرکت کنند. مایلیم به اتفاق دوستان صربستان آرزوهای اصلی خود وفادار بمانیم، دست به دست هم بدهیم، فصل جدیدی در توسعه و شوکوفایی کشور بنویسیم و جامعه چین و صربستان را با سرنوشت مشترک در عصر جدید بسازیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.