شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 35414
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 14 فروردین 1403 - 19:56 | 37 بازدید | ارسال توسط :

گسترش کاربرد پهپادها در صنایع مختلف

داده‌های «گزارش پژوهشی توسعه اقتصادی ارتفاع پایین چین (۲۰۲۴)» منتشر شده در ۱ آوریل نشان می‌دهد که مقیاس اقتصاد چین در ارتفاع پایین در سال ۲۰۲۳ با رشد ۳۳٫۸ درصد به ۵۰۵٫۹۵ میلیارد یوان رسیده است. بر اساس پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه تا سال ۲۰۲۶ مقیاس اقتصاد در ارتفاع پایین چین از یک تریلیون یوان فراتر می‌رود. […]

گسترش کاربرد پهپادها در صنایع مختلف

داده‌های «گزارش پژوهشی توسعه اقتصادی ارتفاع پایین چین (۲۰۲۴)» منتشر شده در ۱ آوریل نشان می‌دهد که مقیاس اقتصاد چین در ارتفاع پایین در سال ۲۰۲۳ با رشد ۳۳٫۸ درصد به ۵۰۵٫۹۵ میلیارد یوان رسیده است. بر اساس پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه تا سال ۲۰۲۶ مقیاس اقتصاد در ارتفاع پایین چین از یک تریلیون یوان فراتر می‌رود. منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو با تکیه بر صنعت تولید پیشرفته و زنجیره صنعتی کامل خود دارای مزیت حرکت سریع در این مسیر خواهد بود.

تحویل غذا، حمل و نقل خون، بررسی‌های زمین شناسی و بسیاری زمینه‌های دیگر نشان از آن دارد که کاربرد پهپاد دائما در حال گسترش است.

در اوائل سال ۲۰۲۳، شهر شن جن برای اولین بار عبارت “اقتصاد ارتفاع پایین” را در گزارش کار دولت مطرح کرد و  ساخت یک مرکز اقتصادی در ارتفاع پایین را پیشنهاد داد. در ماه دسامبر، تدابیر متعدد شهر شن جن برای حمایت از توسعه  اقتصاد ارتفاع پایین با کیفیت بالا به طور رسمی منتشر شد و ۲۰ تدبیر حمایتی خاص برای ترویج توسعه  اقتصاد ارتفاع پایین با کیفیت بالا مطرح شد.

در ترکیب با صنایع سنتی، محصولات پهپادی با اشکال و کاربردهای مختلف آنها پیوسته در حال ظهور هستند. پهپادهای استفاده شده توسط موسسه برنامه ریزی، بررسی و طراحی شهری گوانگ جوئو نیز هوشمندتر شده اند.  فقط  برنامه ماموریت در کامپیوتر از راه دور  تنظیم می شود و پهپاد به طور خودکار  بلند می شود و کارهای  جمع آوری داده ها، مدل سازی، فرود، شارژ و سایر وظایف خود را انجام می دهد و  کارایی بالا نیز کاملا آشکار است.

در سال ۲۰۲۳، مقیاس صنعت پهپادها غیرنظامی چین از ۱۲۰ میلیارد یوان فراتر رفت و در رتبه اول جهان قرار گرفت و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ از ۲۰۰ میلیارد یوان نیز فراتر برود.

کتاب سفید  اقتصاد ارتفاع پایین موسسه تحقیقات اقتصاد دیجیتال منطقه خلیج بزرگ گوانگ دونگ-هنگ کنگ-ماکائو پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۲۵، سهم جامع اقتصاد ارتفاع پایین از اقتصاد چین به ۳ تریلیون تا ۵ تریلیون یوان خواهد رسید. در عین حال، اقتصاد ارتفاع پایین در آینده باعث تبدیل شدن اقتصاد منطقه ای از یک مدل «مسطح» به مدل «سه بعدی» خواهد شد و نقطه رشد جدیدی را برای اقتصاد منطقه ایجاد خواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.