شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36316
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1403 - 20:16 | 24 بازدید | ارسال توسط :

«کمربند و جاده» چگونه به کارخانه قدیمی فولاد صربستان جان تازه بخشید؟

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) پاسخ نامه کارگران «گروه کارخانه فولاد اسمیدروف اچ بی آ اس» صربستان را داد و آنها را ترغیب کرد تا کمک‌های جدیدی به دوستی چین-صربستان انجام دهند. آقای شی تاکید کرد که توسعه خوب کارخانه فولاد اسمیدروف، تمرین پویای ساخت مشترک کیفیِ «کمربند و جاده» […]

«کمربند و جاده» چگونه به کارخانه قدیمی فولاد صربستان جان تازه بخشید؟

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) پاسخ نامه کارگران «گروه کارخانه فولاد اسمیدروف اچ بی آ اس» صربستان را داد و آنها را ترغیب کرد تا کمک‌های جدیدی به دوستی چین-صربستان انجام دهند.

آقای شی تاکید کرد که توسعه خوب کارخانه فولاد اسمیدروف، تمرین پویای ساخت مشترک کیفیِ «کمربند و جاده» چین و صربستان و یک مثال موفقیت آمیز از همکاری متقابل سودمند میان دو کشور است.

«فیلیپینه لیچ نناد» کارگر کارخانه فولاد اسمیدروف گفت: بسیار خوشحالیم رئیس جمهور شی جین پینگ پاسخ نامه ما را داد. این پاسخ منعکس کننده دوستی پولادین میان صربستان و چین است. این پاسخ به مثابه یک تشویق برای انجام کارمان به نحو احسنت و انجام کمک‌های بیشتر به همکاری  دوستانه میان دو کشور محسوب می‌شود. از سفر دوباره رئیس جمهور چین به صربستان به گرمی استقبال می‌کنیم.

کارخانه فولاد اسمیدروف در سال ۱۹۱۳ تاسیس شد. این کارخانه در دوران شکوفایی خود ۴۰ درصد از درآمد مالی اسمیدروف را تامین می‌کرد و بیش از ۱۶۰۰ تامین کننده محلی با آن همکاری داشتند.

بسیاری از خانواده‌ها نسل‌هاست که در این کارخانه مشغول به کار هستند. کارخانه فولاد اسمیدروف که به عنوان «افتخار صربستان» نیز مشهور است، روزی بخاطر قدیمی بودن تجهیزات و مدیریت ضعیف در آستانه ورشکستگی بود. «گروه اچ بی آ اس چین» در آوریل ۲۰۱۶ در این کارخانه سرمایه گذاری نمود و «شرکت اچ بی آی اس صربستان» را تاسیس کرد و تدریجا این کارخانه فولاد را از بحران عملیاتی آن خارج نمود.

شی جین پینگ صبح ۱۹ ژوئن ۲۰۱۶ که در حال انجام دیداری رسمی از صربستان بود به بازدید از کارخانه فولاد اسمیدروف پرداخت. هزاران کارگر این کارخانه، خانواده‌هایشان و شهروندان صربستانی در خیابان‌ها صف کشیده بودند تا به او خوش آمد بگویند. در کارگاه مرتفع و بزرگ نورد گرم، دستگاه‌ها غرش می‌کردند، بخار داغ به هوا بر می‌خاست و انواع فولاد نورد شده و مواد آهنگری هر از گاهی روی خط تولید به بیرون می‌غلطیدند.

آقای شی گاها توقف می‌کرد تا تولیدات را نگاه کند و به اتاق کنترل مرکزی رفت تا مفصلا از فرایند تولید مطلع شود.

رئیس جمهور چین که رهبران صربستانی هم او را مشایعت می‌کردند به سالن غذاخوری کارگران رفت تا با آنها معاشرت کند.

شی جین پینگ هنگام سخنرانی در این کارخانه فولاد تاکید کرد که شرکت‌های چینی و صربستانی دست در دست هم دادند تا فصلی جدید در حوزه همکاری ظرفیت تولید بین دو کشور بگشایند. این نه تنها تداوم دوستی سنتی میان دو کشور محسوب می‌شود بلکه منعکس کننده عزم دو طرف برای تعمیق اصلاحات و دستیابی به منافع متقابل و توسعه برد-برد به حساب می‌آید. شرکت‌های چینی قطعا همکاری صادقانه‌ای با شرکای صربستانی خود خواهند داشت.

کارخانه فولاد اسمیدروف طی هشت سال گذشته تدریجا از آن مخمصه خارج و سودآور شده است. این کارخانه حالا نه تنها شغل بیش از پنج هزار نفر را حفظ کرده بلکه دوباره به یک ستون مهم توسعه اقتصادی صربستان تبدیل شده است.

به گفته «وانگ لیان‌شی» جانشین مدیرعامل کارخانه فولاد اسمیدروف، این کارخانه از سال ۲۰۱۶ مجموعا از صادرات محصولات خود حدود ۴٫۷۷ میلیارد یورو درآمد داشته و سالهای متوالی به بزرگترین شرکت صادرکننده صربستان تبدیل شده است.

کارخانه فولاد اسمیدروف در سال گذشته میلادی ۷۹۵ میلیون یورو به ارزش تولید محلی کمک کرد که معادل ۱٫۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) صربستان در سال ۲۰۲۳ بود.

«ایوان مت» مدیر تولید کارگاه نورد گرم این کارخانه گفت: کارخانه فولاد در آن دوران سخت، تولید را تقریبا متوقف کرد. بعد از اینکه گروه اچ بی آی اس اوضاع را در دست گرفت، کارخانه فولاد ظاهر جدیدی پیدا کرد و کار و زندگی ما تضمین شد.

او خبرنگاران را به اتاق کنترل کارگاه برد و توضیح داد: این تجهیزات به تازگی ارتقاء داده شده است. کارخانه ما به مدیریت کاملا خودکار دست یافته و عامل ایمنی و بازده تولید به شکلی اساسی بهبود یافته است.

ایوان مت افزود: امسال مطمئن هستیم می‌توانیم بهره وری کارگاه را به سطحی جدید ارتقاء دهیم.

«الکساندور ووچیچ» رئیس جمهور صربستان گفته است: احیای مجدد کارخانه فولاد اسمیدروف یک نمونه موفقیت آمیز محسوب می‌شود. این قویا ثابت می‌کند که «ابتکار کمربند و جاده» افزایش اشتغال و رشد اقتصادی را برای صربستان به ارمغان آورده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.