شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 24020
  پرینتخانه » اجتماعی, اسلایدر صفحه اول تاریخ انتشار : 27 اسفند 1401 - 9:11 | 177 بازدید | ارسال توسط :

کلینیک‌ مهر پرند

با داشتن کادری کامل در زمینه حجامت و فصد و زالو درمانی و ماساژ و طب سوزنی و طب سنتی و فشال صورت .‌مزوتراپی و میکرو وووو در خدمت شما عزیزان هستیم . هدف ما ارامش و سلامتی جسم و روح شماست. 🔺خودتان معرفی کنید؟ سیده مریم چاوشی درمانگر طب سنتی و سوزنی و طب […]

کلینیک‌ مهر پرند

با داشتن کادری کامل در زمینه حجامت و فصد و زالو درمانی و ماساژ و طب سوزنی و طب سنتی و فشال صورت .‌مزوتراپی و میکرو وووو

در خدمت شما عزیزان هستیم .

هدف ما ارامش و سلامتی جسم و روح شماست.

🔺خودتان معرفی کنید؟

سیده مریم چاوشی

درمانگر طب سنتی و سوزنی

و طب سوجوک (طب سنتی کره) از اکادمی هند

با بیش از ۱۰ سال کار درمان و مشاوره تغدیه و اصلاح مزاج

در زمینه لاغری و زندگی سالم

🔺چطور شد به طب سنتی روی آوردید؟

من مدرس هستم . و اصول کار تخقیق و مقاله را دوست دارم

در اثر یک اتفاق درمانی با طب سوزنی کره اشنا شدم .

و این باعث شد که با طب سنتی کشور خودم هم آشنا شوم.

گاهی می‌گویم آدم و حوا هم از نبات استفاده می‌کردند.

طب سنتی هر کشوری بسته به شرایط جعرافیا، تفکر، تغدیه و مذهب ووووو فرق می‌کند .

آنچه که مهم و بحث اصلی است، اصلاح تغذیه و زندگی سالم است تا جسم و روح سالمی داشته باشیم .

🔺لطفا در مورد طب سنتی بیشتر توضیح بدهید؟ 

طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO)،

طب سنتی «مجموعه‌ای از دانسته‌ها، مهارت‌ها و اعمالی که بر پایهٔ نظریه‌ها، باورها و تجربه‌های بومی فرهنگ‌های مختلف صورت میگیرد . خواه قابل شرح باشد یا نباشد، و شامل بهبود و مداوای بیماری‌های جسمی و ذهنی است و در بسیاری از کشورها با اصطلاح طب جایگزین یا مکمل شناخته می‌شود که البته این تعریف در کشور های مختلف کمی متفاوت است.

طب سنتی ایرانی شامل مجموعه‌ای از دانش و دستورالعمل‌ها از زمان باستان (حدود ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد) تا کنون برای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری بکار برده شده است. از دو شاخه اصلی تئوری (که در مورد وضعیت و تغییرات بدن انسان و علل و نشانه‌های سلامتی و بیماری بحث می‌کند) و عملی یعنی (دانش چگونگی حفظ سلامتی و چگونگی بازگرداندن آن پس از بروز بیماری‌ها) تشکیل شده است.

در طب سنتی ایرانی، عملکردهای فیزیولوژیک بدن بر مبنای هفت فاکتور سنجیده می‌شود که البته هدف اصلی پیشگیری از بیماری است تا درمان آن.
بر این اساس شش فاکتور مهم و ضروری برای حفظ سلامتی در طب سنتی ایرانی وجود دارد که عبارتند از: هوا، نوشیدنی و غذا، خواب و بیداری، تخلیه و نگهداری، تحرک فیزیک و آرامش، فعالیت ذهنی و آرامش روحی.
علت اغلب بیماری‌ها ناشی از برهم خوردن تعادل اخلاط و مزاج است.
درمان یا تجویز دارو نیز عمدتا با هدف بازگرداندن این تعادل انجام می شود. مثلا اگر بیماری در اثر سردی طبع ایجاد شده باشد، درمان آن از طریق تجویز موادی با طبع گرم صورت می‌گیرد.

به طور کلی آنچه که اهمیت دارد این است که ما رنجی را از بیمار کم کنیم . چه توسط طب نوین، چه طب سنتی و چه طب های مکمل دیگر. گاه با رایحه درمانی، گاه با موسیقی درمانی، گاه با انرژی درمانی و بحث چاکراها و … .

خدا را شکر چند سالی است که مردم رو به طب سنتی که ریشه در دات و سنت کشورمان هست روی آوردند و این بسیار باعث خوشحالی است .
اما چند نکته را باید یادآوری کنم و آن اینکه هدف درمان بیمار است . چه طب نوین و جه طب سنتی . باید در کنار هم بتوانیم رنج روح و جسم از بیمار کم کنیم .

روش درمان
بعد از پر کردن فرم مخصوص
و گرفتن تاریخ تولد واقعی هر فرد، چرخه مزاج تولدی فرد را مشخص میکنم و با دیدن زبان، چهره، رنگ‌ پوست، دمای پوست و تن صدا، درشت بودن و باریک بودن فرد و سایر موارد مزاج فرد تشخیص داده می‌شود.

امیدوارم مردم عزیزم به نکات درمانی توجه داشته باشند.
همانطور که هیج داروخانه ایی ویزیت، جراحی و درمان نمی‌کند، بهتر است عطاری های ما هم حجامت، زالو درمانی و کارهای یداوی انجام ندهند.

زالو درمانی 

یکی از درمان های بسیار عالی ما زالو درمانی است. زالو یا همان جراحان کوچک به دلیل داشتن ماده مخصوص هیرودین در بزاق یکی از بهترین درمان ها شناخته شده است

.برخی از این بیماری هایی که توسط زالو درمان می‌شوند عبارت‌اند از: دیابت، واریس، بیماری های پوستی، درمان جای زخم بعد از عمل جراحی( جراحی های پیوندی)، بیماری های قلبی و مغزی، قند خون بالا، مفصل درمانی، آرتروز، سینوزیت های مزمن، نقرس، انواع کیست ها، بیماری های مردانه، انواع عفونت در گوش ، چشم و…

در جهان تا کنون تنها ۱۵ گونه به عنوان زالو طبی شناخته شده است. برخی از آن ها سمی هستند و ممکن است باعث ایجاد بیماری و حتی مرگ و میر شوند. لطفا برای درمان با این‌جراحان کوچک حتما به کلینیک های پزشکی مراجعه کنید .

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.