شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 27072
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 18 تیر 1402 - 22:27 | 174 بازدید | ارسال توسط :

نمایشگاهی با موضوع جاده ابریشم در ژاپن برگزار می‌شود

نمایشگاهی با موضوع «جاده ابریشم» مشترکا توسط «موزه هنر فوجی توکیو» و «شرکت آساهی شیمبون» از نیمه سپتامبر امسال در ژاپن برگزار خواهد شد. این رویداد نخستین نمایشگاه در مقیاس گسترده خارج از چین با موضوع جاده ابریشم از زمانی که «کریدور جاده ابریشم چانگ‌آن-تیان‌شان» در سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از شاهراه‌های مهم جاده […]

نمایشگاهی با موضوع جاده ابریشم در ژاپن برگزار می‌شود

نمایشگاهی با موضوع «جاده ابریشم» مشترکا توسط «موزه هنر فوجی توکیو» و «شرکت آساهی شیمبون» از نیمه سپتامبر امسال در ژاپن برگزار خواهد شد.

این رویداد نخستین نمایشگاه در مقیاس گسترده خارج از چین با موضوع جاده ابریشم از زمانی که «کریدور جاده ابریشم چانگ‌آن-تیان‌شان» در سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از شاهراه‌های مهم جاده ابریشم باستانی در «فهرست میراث جهانی» قرار گرفت، محسوب می‌شود.

این نمایشگاه گزیده‌ای از ۲۴۰ اثر هنر گرانبهای مرتبط با «جاده ابریشم» را از ۲۷ موزه و موسسه تحقیقاتی بزرگ در چین شامل «لوئویانگ» در استان «هه‌نان»؛ «شی‌آن» در استان «شاآن‌شی»؛ «لان‌جوئو» و «دون‌هوانگ» در استان «گانسو» و منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ است.

اقلام نمایشی شامل وسایل تزئینی طلا و نقره، لوازم برنزی، نقاشی، پوشاک و مجسمه‌های بودا و غیره خواهد بود. بسیاری از این اقلام برای نخستین بار در ژاپن در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

«آکیرا گوکیتا» مدیر «موزه هنر فوجی توکیو» در کنفرانس خبری که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد؛ گفت: امسال، چهلمین سالگرد تاسیس این موزه و چهل و پنجمین سالگرد امضای «پیمان صلح و مودت چین-ژاپن» است. این نمایشگاه برای گرامیداشت این نقطه عطف تاریخی مهم برنامه‌ریزی شده است.

گوکیتا افزود که ۱۸ سال از زمانی که ژاپن میزبان چنین نمایشگاهی با موضوع جاده ابریشم بوده، می‌گذرد و امیدوار است همه فرصت داشته باشند تا شخصا این گنج‌های گرانبهای تاریخی را احساس کنند.

موزه هنر فوجی توکیو از سخاوت چین تقدیر کرد که اجازه داد این نمایشگاه گسترده در ژاپن برگزار شود و آثار هنری و فرهنگی ارزشمند جاده ابریشم به ژاپن انتقال یابد.

«ماسانوری آویاگی» کمیسیونر سابق «آژانس امور فرهنگی دولت ژاپن» در کنفرانس مطبوعاتی گفت تبادلات فرهنگی یک نیروی محرکه هم برای توسعه بشری است و فرهنگ ژاپنی به تکامل از طریق تعامل با دیگر فرهنگ‌ها تداوم یافته است.

«چن جنگ» رایزن دوم سفارت چین در ژاپن گفت میزبانی این نمایشگاه در چهل و پنجمین سالگرد امضای پیمان صلح و مودت از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی تاکید کرد جاده ابریشم منعکس‌کننده رد پای تاریخی تعامل، ادغام و یادگیری متقابل تمدن‌های جهانی و تلاش بزرگ چین در جهت جامعیت و باز بودن است. تاریخ بیش از دو هزار ساله ثابت کرده تا زمانی که کشورها با نژادها، عقاید و پیشینه‌های فرهنگی مختلف به اتحاد و اعتماد، برابر و سود متقابل، جامعیت و یادگیری متقابل و همکاری برد-برد متکی باشند، قادرند صلح را به اشتراک گذارند و به دنبال توسعه مشترک باشند و فصل دوستی از طریق دوران‌ها را ایجاد کنند.

چن جنگ ادامه داد: چین در سال ۲۰۱۳ «ابتکار کمربند و جاده» را پیشنهاد داد و خواستار ترویج روحیه جاده ابریشم در دوره جدید برای دستیابی به سود متقابل و نتایج برد-برد شد. امید است مردم دو کشور از این نمایشگاه به عنوان فرصتی برای درک مجدد نیت اصلی دوستی، ارتقاء توسعه ثابت و طولانی مدت روابط چین-ژاپن و ساخت مشترک جامعه‌ای با سرنوشت مشترک برای بشریت بهره ببرند.

این نمایشگاه قرار است از ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) تا ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) در موزه هنر فوجی توکیو برگزار شود و سپس از ژانویه ۲۰۲۴ تا فوریه ۲۰۲۵ در موزه‌های دیگر ژاپن برگزار خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.