شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36075
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1403 - 16:09 | 25 بازدید | ارسال توسط :

نظرسنجی «سی جی تی اِن»: بیش از ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان از سراسر جهان خواستار آتش بس و پایان جنگ در غزه هستند

نتایج نظرسنجی شبکه «سی جی تی ان» از میان کاربران اینترنتی در سراسر جهان نشان می دهد که ۹۰٫۰۵ درصد از پاسخ دهندگان به شدت خواستار آتش بس فوری و پایان دادن به جنگ در غزه برای جلوگیری از یک بحران انسانی جدی تر هستند. ۹۳٫۵ درصد از پاسخ دهندگان جهانی خاطر نشان کردند که […]

نظرسنجی «سی جی تی اِن»: بیش از ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان از سراسر جهان خواستار آتش بس و پایان جنگ در غزه هستند

نتایج نظرسنجی شبکه «سی جی تی ان» از میان کاربران اینترنتی در سراسر جهان نشان می دهد که ۹۰٫۰۵ درصد از پاسخ دهندگان به شدت خواستار آتش بس فوری و پایان دادن به جنگ در غزه برای جلوگیری از یک بحران انسانی جدی تر هستند. ۹۳٫۵ درصد از پاسخ دهندگان جهانی خاطر نشان کردند که همه طرف ها باید با رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه، فوراً تمام حملات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان را متوقف کنند.

چین همواره بر این باور بوده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید مسئولیت اصلی برای حفظ صلح و امنیت جهان بر عهده گیرد و کشورهایی صاحب نفوذ بر طرف‌های درگیر را تشویق کند تا با نشان دادن موضعی عینی و منصفانه، نقشی سازنده‌ در پیشبرد تنشزدایی ایفا کنند.  ۹۳ درصد از پاسخ دهندگان از سراسر جهان ضمن اعلام موافقت خود با این موضع چین، معتقد بودند که شورای امنیت سازمان ملل باید نقش میانجی را برای جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری ها ایفا کند. به گفته برخی از مخاطبان «سی جی تی ان»، در سال‌های اخیر جهان شاهد فجایع، رنج و مرگ‌‌های زیادی بوده و باید برای رساندن آن به آرامش پایدار نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اخیراً لایحه کمک خارجی برای تداوم بخشیدن به کمک ۲۶ میلیارد دلاری این کشور به اسرائیل امضا کرد. در این نظرسنجی، ۹۲ درصد از پاسخ دهندگان به شدت این موضوع را محکوم کردند و معتقد بودند که کشورهای خارج از منطقه باید ارائه تسلیحات و تجهیزات به هر دو طرف درگیری را متوقف کنند و بلافاصله به اقدامات تشدیدکننده وخامت اوضاع پایان دهند. برخی از کاربران اینترنتی نیز گفتند که «در شرایط کنونی ارسال اسلحه مساوی با ریختن سوخت روی آتش” جنگ است.

به باور چین راه حل اساسی برای مسئله فلسطین و اسرائیل اجرای «راه حل دو کشور» و احیای حقوق مشروع ملت فلسطین است. در همین زمینه، ۸۸ درصد از پاسخ دهندگان ضمن موافقت کامل با چین از جامعه بین المللی خواستند که برای حل جامع، عادلانه و پایدار مسئله فلسطین تلاش کند.

این نظرسنجی در پلتفرم پنج زبانه «سی جی تی ان» به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی منتشر شد و ظرف ۲۴ ساعت بیش از ۱۱ هزار کاربر اینترنتی با شرکت در آن، نظرات خود را بیان کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.