شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36510
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, بین الملل تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1403 - 19:06 | 31 بازدید | ارسال توسط :

برگزاری رویداد تبادلات فرهنگی در شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و فرانسه

در جریان دیدار رسمی «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری خلق چین از فرانسه، رادیو و تلویزیون مرکزی چین، رویداد تبادلات فرهنگی به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری روابط چین و فرانسه تحت عنوان «دوستی درخشان 60 ساله چین و فرانسه» را در پاریس پایتخت فرانسه برگزار کرد.
برگزاری رویداد تبادلات فرهنگی در شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و فرانسه

رادیو و تلویزیون مرکزی چین در این مراسم تعدادی از تولیدات مشترک چین و فرانسه از جمله محصولات سینمایی و تلویزیونی و محصولات رسانه‌ای با کیفیت بالا را منتشر و یادداشت تفاهم همکاری را با یورونیوز امضا کرد.

«لوران فابیوس»، رئیس کمیته قانون اساسی فرانسه و نخست وزیر سابق این کشور، گفت که رادیو و تلویزیون مرکزی چین تلاش‌های مفید زیادی برای ارتقای همکاری دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، فیلم و تلویزیون، گردشگری، تبادلات جوانان و سایر زمینه‌ها انجام داده و نقش رسانه‌ای مهمی را ایفا کرده است.با شرکت در ضبط ویژه برنامه «شاهد ۶۰ سال» این بار، امیدوارم بتوانم به اتفاق رادیو و تلویزیون مرکزی چین، همچنان تبادلات فرهنگی بین فرانسه و چین، گسترش گفتگوهای دوستانه را ترویج و به حصول دستاوردهای جدید روابط فرانسه و چین کمک کنم.

«شن های شیونگ»، معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست و مدیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین، گفت که از ابتدای سال جاری، رادیو و تلویزیون مرکزی چین به طور متوالی مجموعه‌ای از برنامه‌های کیفی تولید مشترک چین و فرانسه مانند «گفتگوی عالی رتبه به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و فرانسه» و «خرد و شجاعت بزرگ فراتر از زمانه——معرفی شارل دوگل» منتشر کرد که به تبادلات دو کشور کمک کرده است.

وی ادامه داد: رادیو و تلویزیون مرکزی چین همچنین تیمی متشکل از ۲۰۰۰ نفر را برای پخش و گزارش بازی‌های المپیک پاریس اعزام می‌کند و با استفاده از فرصت برگزاری المپیک پلی محکمتر را برای درک متقابل دو کشور ایجاد خواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.