شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 31651
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 16 آذر 1402 - 14:40 | 52 بازدید | ارسال توسط :

روابط چین-اتحادیه اروپا شتاب می‌گیرد

انتظار می‌رود به عنوان نخستین دیدار چهره به چهره پس از پاندمی، نشست میان چین و اتحادیه اروپا نقشه راهی راهبردی برای همکاری در جهان متاثر از تردیدهای ژئوپلتیک و چالش‌های اقتصادی، ترسیم کند. روابط سودمند متقابل چین-اتحادیه اروپا با توجه به تلاش‌های مشترک برای احیای فعالیت‌های تجاری، تعاملات دیپلماتیک، تبادلات فرهنگی و مردم با […]

روابط چین-اتحادیه اروپا شتاب می‌گیرد

انتظار می‌رود به عنوان نخستین دیدار چهره به چهره پس از پاندمی، نشست میان چین و اتحادیه اروپا نقشه راهی راهبردی برای همکاری در جهان متاثر از تردیدهای ژئوپلتیک و چالش‌های اقتصادی، ترسیم کند.

روابط سودمند متقابل چین-اتحادیه اروپا با توجه به تلاش‌های مشترک برای احیای فعالیت‌های تجاری، تعاملات دیپلماتیک، تبادلات فرهنگی و مردم با مردم قرار است کمک شایانی به بهبود رشد جهانی انجام دهد.

 

همکاری در حال رشد

چین و اروپا در دوره پساکرونا نقش‌های قابل توجهی در تسهیل احیای اقتصادی همدیگر بازی کرده‌اند.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد چین و اتحادیه اروپا دومین شریک بزرگ تجاری یکدیگر باقی مانده‌اند به گونه‌ای که تجارت دو طرفه در سال ۲۰۲۲ با یک جهش ۲۲٫۸ درصدی به ۸۴۷٫۳ میلیارد دلار رسید و می‌توان گفت روزانه به طور میانگین بیش از دو میلیارد یورو بود.

از اواخر ۲۰۲۲ به دنبال لغو محدودیت‌های سفر مربوط به کرونا در چین ده‌ها استان و شهر هیئت‌های تجاری خود را با هدف تحکیم ارتباطات تجاری به اروپا اعزام کرده‌اند.

«اتاق بازرگانی چین در اتحادیه اروپا» در گزارشی آورده است: افزایش مجدد کنونی تراکنش‌های چین-اروپا که تقریباً در تمام سطوح صورت گرفته، یک پیشرفت نویدبخش است که احتمالا به کاهش شکاف در اعتماد و ارتباطات کمک کند.

 

ارتباطات ارتقاء یافته

با توجه به سالگرد ۱۰ سالگی «ابتکار کمربند و جاده» که شبکه‌های تجاری و زیرساختی را برای اتصال آسیا به اروپا و آفریقا پیش بینی کرده، این ابتکار همچنان یک نیرومحرکه پشت ارتباطات قوی و روابط تجاری در حال شکوفا میان چین و اروپا محسوب می‌شود.

راه آهن چین-اروپا به عنوان یکی از پروژه‌های پرچمدار ابتکار کمربند وجاده خود را به عنوان یک تغییردهنده بازی به اثبات رسانده چرا که زمان حمل و نقل بار میان دو منطقه را در مقایسه با حمل و نقل دریایی بسیار طولانی به کمتر از ۲۰ روز کاهش داده است.

 

هوشمند‌تر و سبزتر

دو طرف در مواجهه با چالش‌های روزافزون فناوری هوش مصنوعی و تغییرات اقلیمی در حوزه‌های فناوری مختلفی از جمله حکمرانی هوش مصنوعی و ابتکارات انرژی پاک هماهنگ شده‌اند.

همکاری علمی و فناوری میان چی و اروپا نیز در حال خلق آینده‌ا سبزتر برای بشریت است. چین و اتحادیه اروپا به عنوان بازیگران کلیدی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی در چهارمین «گفتگوی سطح بلای محیط زیست و اقلیم» که ماه جولای در پکن برگزار شد توافق کردند تا همکاری خود را تعمیق بخشیده و نقشی اساسی در حکمرانی زیست‌محیطی و اقلیمی جهان بازی کنند.

 

تعامل اهمیت دارد

تعاملات دیپلماتیک نقشی حیاتی در شکل دهی رابطه چین-اروپا بازی کرده است. تبادلات و گفتگوهای سطح بالا در سراسر امسال انجام شده و به تقویت روابط دیپلماتیک و ترویج درک میان دو طرف منجر شده است.

دو طرف طی چند ماه اخیر گفتگوهای سطح بالای محیط زیست و اقلیم، دیجیتالی شدن، اقتصاد و تجارت، انرژی و راهبرد را از سرگرفته و به اجتماع و نتایج محسوسی رسیده به گونه‌ای که به تقویت گسترده اعتماد جامعه تجاری منجر شده است.

چین علاوه بر روابط سیاسی تصمیم به اجرای سیاست آزمایشی معافیت از ویزای یک طرفه برای دارندگان گذرنامه‌های عادی کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا،‌ هلند و اسپانیا گرفته اقدامی که بیش از پیش پیوند مردم با مردم میان دو طرف را تسهیل می‌کند.

این اقدام با استقبال صنایع اروپا و تمام اقشار مردم این کشورها قرار گرفته چرا که شمار زیادی از اروپایی‌ها در حال برنامه ریزی برای سفر به این کشور شگفت انگیز بودند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.