شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 24925
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1402 - 13:46 | 36 بازدید | ارسال توسط :

درآمد قابل توجه شرکت‌های نوآورانه محور چین، انگیزه‌ای مضاعف برای رشد اقتصادی

شرکت‌های نوآورانه محور چین درآمد قابل توجه و افزایش سود را طی سال ۲۰۲۲ در کنار بودجه افزایشیِ تحقیق و توسعه (R&D) گزارش کرده‌اند که نشان دهنده ظرفیت آنها در پیشبرد رشد اقتصادی طی دوره توسعه جدید این کشور است. داده‌های بازار نشان می‌دهد که درآمد و سود خالص رشد چنین شرکت‌هایی از توسعه کلی […]

شرکت‌های نوآورانه محور چین درآمد قابل توجه و افزایش سود را طی سال ۲۰۲۲ در کنار بودجه افزایشیِ تحقیق و توسعه (R&D) گزارش کرده‌اند که نشان دهنده ظرفیت آنها در پیشبرد رشد اقتصادی طی دوره توسعه جدید این کشور است.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که درآمد و سود خالص رشد چنین شرکت‌هایی از توسعه کلی آنها پیشی گرفته است. بر اساس اعلام بورس اوراق بهادار شانگهای، شرکت‌های لیست شده در شورای نوآوری علمی-فناوریِ بورس اوراق بهادار شانگهای شاهد افزایش ۶ درصدی سود خالص خود در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بودند که در مجموع به ۱۱۳٫۵۸۹ میلیارد یوان (۱۶٫۴۴ میلیارد دلار) رسید.

به گفته تحلیلگران، نوآوری موتور محرک عملکرد درخشان این شرکت‌هاست، شرکت‌هایی که بودجه تحقیق و توسعه آنها نیز با آهنگی سریعتر از مجموع پنج هزار و ۷۹ شرکت لیست شده سال گذشته چین، ‌افزایش یافته است.

طبق اعلام بورس شانگهای، بودجه تحقیق و توسعه شرکت‌های درج شده در شورای نوآوری علمی-فناوری به طور میانگین معادل ۱۶ درصد درآمد آنهاست که نسبت به سال گذشته افزایش ۳ واحد درصدی را نشان می‌دهد.

بورس اوراق بهادار پکن اعلام کرد شرکت‌های آن بودجه تحقیق و توسعه خود را ۱۳٫۳۴ درصد افزایش داده‌اند.

توسعه آینده شرکت‌های نوآورانه در راستای اولویت‌های اقتصادی چین در دوره توسعه جدید است و به شکل عمده‌ای به دلیل نقش روزافزون آنها در پیشبرد اقتصاد اهمیت داد.

در نشست دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در اواخر آوریل بر نیاز تحکیم پایه خودکفایی و تقویت علم و فناوری تاکید شد و در عین حال نشست روز جمعه‌ی کمیسیون مرکزی امور مالی و اقتصادی خواستار وضع ترتیبات نهادی برای تضمین جایگاه اساسی شرکت‌ها در نوآوری علمی-فناوری شد.

شرکت‌های نوآورانه محور همچنین می‌توانند به وعده همیشگی چین برای ساخت یک سیستم صنعتی مدرن با پشتوانه اقتصاد واقعی کمک کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.