شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 23518
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, یادداشت تاریخ انتشار : 30 آبان 1401 - 16:15 | 91 بازدید | ارسال توسط :

جام جهانی فوتبال در قطر و تاسف برای ایران عزیز

دیروز مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲در کشور کوچک قطر آغاز شد.

جام جهانی فوتبال در قطر و تاسف برای ایران عزیز

کشوری که ۵۰ سال پیش ودر اوج اقتدار و توسعه ایران هرگز پادشاهان آن کشور و مردمش و پادشاهان و مردم کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی مردم و رهبران دنیا فکر نمی کردند کشور قطر روزی میزبان جام جهانی فوتبال باشد چه برسد به مردم و مسئولان ایران قبل از انقلاب و مسئولان جمهوری اسلامی ایران اما ۱۲ سال پیش فیفا علیرغم مخالفت بسیاری از کشورها این میزبانی را برای اولین بار به یک کشور حوزه خلیج فارس داد و دراین ۱۲ سال کوششهای فراوانی شد که فیفا این میزبانی را از قطر پس بگیرد حتی گفته شد که رئیس پیشین فیفا بلاتر به خاطر این میزبانی از قطر رشوه گرفته که البته این خبر هیچ گاه تائید نشد. بهرحال از دیروز قطر میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است و با مراسم افتتاحیه ای که برگزار کرد نشان داد که تصمیمی که فیفا ۱۲ سال پیش مبنی بر سپردن میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به قطر گرفته است اشتباه نبوده است.

دیروز و در آغاز بازی های جام جهانی قطر، هیچ کس و هیچ برنامه ای به اندازه اجرای عانم المفتاح در کنار مورگان فریمن نمی توانست تصویری زیبا از *اسلام رحمانی* را به نمایش بگذارد و صدای علما ، روحانیون و مراجع دینی آنها نیز بیرون نیامد که اسلام بر باد رفت ویا در خطر افتاد.

قطر که نمونه ای زیبا و مثال زدنی از یک پیشرفت و کرامت انسانی _ اسلامی است توانست با زیبایی شناسی برنامه ریزان افتتاحیه و اجرای زیبای غانم المفتاح و قرائت آیه ای تاثیرگذار از کلام الله مجید که *ای مردم، بی تردید ما همه شما را از یک مرد و زن آفریدیم و … شما را قبیله های بزرگ و کوچک قرار دادیم تا همدیگر را بشناسید…*

اجرای تاثیرگذار و تسلط وی به زبان انگلیسی بر انتخابش به عنوان سفیر جام‌جهانی صحه گذاشت. با اجرای غانم المفتاح با خود فکر کردم مگر قطر نیز کشوری مسلمان نیست و مگر خدای ما، پیامبر و کتاب آسمانی قرآن باهم مشترک نیستیم. آیا اگر این جام جهانی فوتبال در ایران برگزار می شد امروز حوزه های علمیه تعطیل و کفن پوشان در خیابان بودند. برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر فرصتی است که مسئولان و نخبگان سیاسی کمی درراه وروش خود تدبر وتامل کنند.

ای کاش مسئولان کشور ما بجای شعار و گزافه گویی که ۴۴ سال است ره به جایی نبرده و اعتماد مردم را از مسئولین سلب کرده کمی فقط کمی از قطر بیاموزند و به دستور قرآن کمی تفکر کنند و بیاندیشند که ۵۰ سال پیش ایران درکجای توسعه ایستاده بود و قطر در کجای توسعه و اکنون ایران و قطر در کجا قرار دارند به خدا با کمی تفکر وتدبر می شود پاسخ این پرسش را پیدا کرد، فاصله تهران تا دوحه زیاد نیست مسئولان که وضعیت اقتصادی و مالی بهتری نسبت به مردم دارند و تازه پول هواپیما و هتل راهم که از جیب خود پرداخت نمی کنند لطف کنند یک سر به قطر بروند. بهرحال با دیدن پخش مستقبم این افتتاحیه برای کشورم متاسف شدم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.