شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 23150
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 11 آبان 1401 - 17:16 | 77 بازدید | ارسال توسط :

تلاش‌ ها برای نوسازی چشم انداز جهانی را روشن می‌کند

تلاش ها برای نوساز؛ در دهه گذشته چیو جیه‌بو در میان بیش از ۴۰۰ فارغ التحصیل دیگر از کالج، بازگشت به شهر زادگاه خود، سی‌شی در استان جه‌جیانگ را انتخاب کرد تا با ایجاد راه‌های بیشتر برای افزایش درآمد روستایی در احیای روستایی نقشی ایفا کنند و بیش از ۶۰۰۰ کشاورز محلی را برای دستیابی به رفاه هدایت کنند.

تلاش‌ ها برای نوسازی چشم انداز جهانی را روشن می‌کند

تلاش ها برای نوسازی ؛ در دهه گذشته چیو جیه‌بو در میان بیش از ۴۰۰ فارغ التحصیل دیگر از کالج، بازگشت به شهر زادگاه خود، سی‌شی در استان جه‌جیانگ را انتخاب کرد تا با ایجاد راه‌های بیشتر برای افزایش درآمد روستایی در احیای روستایی نقشی ایفا کنند و بیش از ۶۰۰۰ کشاورز محلی را برای دستیابی به رفاه هدایت کنند.

چیو برخلاف نسل والدینش، کسب و کار خود را با کمک شکوفایی فناوری های مدرن آغاز کرد. او در ژوئن سال گذشته، اولین ماشین خودکار بدون سرنشین کاشت برنج را در سی‌شی خریداری کرد که مجهز به سیستم ماهواره ای ناوبری بی‌دوئو و فناوری اینترنت اشیا است که گامی کلیدی برای ارتقاء تجهیزات سنتی، بهبود کارایی و افزایش درآمد کشاورزان محلی است.

استان جه‌جیانگ طی دهه گذشته، به یک نیروگاه اقتصادی و یک منطقه نمایشی برای دستیابی به رفاه مشترک تبدیل شده که در تلاش‌های اکتشافی خود برای رسیدن به رفاه و مدرن‌سازی مشترک، به توسعه متعادل‌تر و هماهنگ‌تری دست یافته است. درآمد ساکنان مناطق شهری و روستایی جه‌جیانگ در دهه گذشته بیش از دو برابر شده، و شکاف درآمد سرانه سالانه بین ساکنان شهری و روستایی در این استان کاهش یافته است بطوری که از نسبت ۲٫۳۷ به ۱، به نسبت ۱٫۹۴ به ۱ رسیده است.

شی جین پینگ، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، هنگام ارائه گزارش در بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، وظیفه کلیدی برای پیشبرد هدف احیای ملت چین در همه جبهه ها از طریق مسیر چینی را برای نوسازی در پنج سال آینده و پس از آن مطرح کرد.

شی گفت که رفاه مشترک برای همه یکی از ویژگی های مسیر چینی به سمت مدرن‌سازی است و دستیابی به رفاه مشترک یکی از ویژگی های تعیین کننده سوسیالیسم با ویژگی های چینی و شامل یک روند تاریخی طولانی است. تلاش ها برای نوسازی ؛

وی گفت: «ما برای حفظ و ارتقای عدالت و انصاف اجتماعی، ایجاد رفاه برای همه و جلوگیری از دو قطبی شدن تلاش خواهیم کرد.»

کارشناسان معتقدند که تلاش‌های مضاعف چین در ایجاد رفاه مشترک برای همه به افزایش تقاضای داخلی، پیشبرد پارادایم توسعه جدید «گردش دوگانه» و تقویت نوآوری کمک می‌کند که در آن بازار داخلی تکیه‌گاه اصلی است و بازارهای داخلی و بین‌المللی یکدیگر را تقویت می‌کنند. از طرفی توسعه مبتنی بر نوآوری و با کیفیت بالا را تقویت می‌کند و مسیری برای مقابله با چالش های مشترک جهانی و تزریق انگیزه جدید به منظور توسعه و کامیابی جهانی ارائه می دهد.

شرکت‌های خارجی گام‌های محکم چین برای ارتقای رفاه مشترک را تحسین کردند و گفتند که این فرصت‌های رشد بیشتری را برای سهامداران جهانی فراهم می‌کند.

مارک بوراژ، مدیر عامل هایس آسیا، گفت: «پی‌گیری رفاه مشترک به عنوان هدف فعلی، به معنای تغییرات مثبت بیشتر در زندگی یک پنجم جمعیت ساکنین جهان خواهد بود که در چین زندگی میکنند».

او گفت: بر همین اساس است که چین مسیری عملی را دنبال می کند که شاهد افزایش چشمگیر جمعیتی با درآمد متوسط است. این به طور طبیعی تقاضای بیشتری را در بازار ایجاد می کند. افزایش تقاضا بدون شک فرصت های بیشتری را برای مشاغل خارجی ایجاد می کند.»

تلاش ها برای نوسازی ؛ دنیس دیگوکس، مدیر عامل رولند برگر، گفت: «تجار خارجی باید مراقب باشند تا از فرصت ها در صنایعی استفاده کنند که با هدف شکوفایی مشترک هم افزایی می‌کنند.»

چین با تلاش در دهه گذشته، اکنون به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده و به توسعه اقتصادی پایدار و سالم دست یافته است. در سال ۲۰۲۱، اقتصاد چین ۱۸٫۵ درصد از اقتصاد جهان را به خود اختصاص داد که ۷٫۲ واحد درصد بیشتر از سال ۲۰۱۲ بود. درآمد سرانه یکبار مصرف چین در سال ۲۰۲۱ به ۳۵ هزار و ۱۲۸ یوآن (۴۸۳۰ دلار) رسید که بیش از دو برابر سال ۲۰۱۲ است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.