شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 13429
  پرینتخانه » اجتماعی, خبر ویژه تاریخ انتشار : 18 مرداد 1400 - 0:40 | 966 بازدید | ارسال توسط :

تجربیات هوشمندسازی و مجازی سازی شهر ها

گفتگو با خانم دکتر زهره آزادفلاح متخصص و فعال حوزه شهری در خصوص رویداد تاریخی که از جانب اساتید کشورهای اروپایی و آسیایی در خصوص تجربیات هوشمندسازی و مجازی سازی شهر ها در حال برگزاریست. سرکار خانم دکتر آزادفلاح در خصوص رویداد تاریخی که  در مرداد ماه قرار هست برگزار گردد بیشتر توضیح دهید؟ امروزه […]

تجربیات هوشمندسازی و مجازی سازی شهر ها

گفتگو با خانم دکتر زهره آزادفلاح متخصص و فعال حوزه شهری در خصوص رویداد تاریخی که از جانب اساتید کشورهای اروپایی و آسیایی در خصوص تجربیات هوشمندسازی و مجازی سازی شهر ها در حال برگزاریست.

سرکار خانم دکتر آزادفلاح در خصوص رویداد تاریخی که  در مرداد ماه قرار هست برگزار گردد بیشتر توضیح دهید؟
امروزه شهرهای مجازی و شهرهای هوشمند به عنوان راهکاری مناسب جهت حل معضلات شهری ، مورد توجه مدیران شهری در اقصی نقاط دنیا واقع شده است.
در حال حاضر نیمی از جمعیت کل جهان در شهرها زندگی می کنند. ده درصد جمعیت جهان در ۳۰ کلانشهر زندگی می کنند و ۶۰۰ شهر ، یک چهارم جمعیت را در خود جای داده اند. جهان در سطح بی سابقه ای از شهرسازی قرار دارد.
مسیر رشد سریع جمعت شهری فقط یک واقعیت جالب نیست بلکه نیازمند توسعه پایدار و شرایط زندگی بهتر نیز هست . توسعه شهرها با انواع گوناگونی از چالش ها روبروست . شهرهای مجازی نه تنها مستقل از شهرهای واقعی نیستند بلکه همچنین به این شهرها وابسته هستند .
مدلهای شهر مجازی به برنامه ریزان شهری ، معماران و سرمایه گذاران کمکهای فراوانی می کند. مهم ترین مزیت شهرهای مجازی کارایی و اثر بخشی برای اداره امور شهری است.
میشل اعتقاد دارد که شهر مجازی پایتخت قرن ۲۱ خواهد بود این شهر به جای اینکه توسط سنگ و سیمان بنا شود، دارای مکانهایی است که توسط نرم افزار ساخته می شوند و به جای استفاده از درها و خیابانها، از ارتباطات منطقی استفاده می شود.
اصطلاح ” هوشمند ” به یک اصطلاح معمول در خط مشی گذاری شهری بعد از دهه ی ۲۰۰۰ تبدیل شد و به استفاده هوشمند از فناوری های اطلاعاتی برای بهبود کارایی و اثر بخشی زیرساخت ها و خدمات شهری بر می گردد.

شهر هوشمند ، نوآوری بخش عمومی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در موقعیت های شهری ایجاد شده است که از کارکردهای پایدار برای بهبود کارایی عملیاتی و مدیریتی و کیفیت زندگی از طریق پیشرفت در زیر ساخت ها و فناوری اطلاعات و ارتباطات پشتیبانی می کند .
شهر در حیات مدنی از سه رکن اصلی شهروند، کالبد شهر و مدیریت شهر تشکیل می شود. یکی از جدیدترین نظریات تبیین کننده رابطه شهروندان و مدیران در کالبد شهر ، نظریه حکمرانی خوب شهری است که در زیر مجموعه نظریه حکمرانی خوب قرار دارد از طریق هوشمندسازی و مجازی سازی شهرها می توانیم به حکمرانی خوب شهری دست پیدا کنیم .
در نشست تخصصی که در ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸ به وقت ایران در ۶ کشور اروپایی و آسیایی همزمان برگزار می گردد تجربیات کشورهای آمریکا توسط سرکار خانم دانیل گروسن باخر (رئیس کمپین جهانی شهر نشینی در سازمان ملل نیویورک کشور آمریکا و تجربیات کشور کانادا توسط جناب آقای کنجایی (رئیس فدراسیون بین المللی فیابسی کشور کانادا) تجربیات کشور انگلستان توسط سرکار خانم دکتر هانا ( استاد دانشگاه در کشور انگلستان) تجربیات کشور ایران توسط سرکار خانم دکتر زهره آزادفلاح ( استاد دانشگاه) تجربیات کشور هندوستان توسط جناب آقای فاروک محمود (رئیس فدراسیون بین المللی فیابسی کشور هندوستان) تجربیات کشور افغانستان توسط جناب آقای دکتر علی اقبال( استاد دانشگاه) تجربیات کشور ژاپن توسط جناب آقای جواد حقبین ( محقق هوش مصنوعی در دانشگاه ناگویا جاپان ) بررسی می گردد و درجه موفقیت هر کدام از کشورهای نام برده در خصوص هوشمندسازی و مجازی سازی شهرها مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت . شرکت برای عموم مردم در سراسر دنیا آزاد و رایگان می باشد و از طریق لینک ذیل قادرخواهند بود برنامه را دنبال کنند.
 ACCESSLINK:https://us04web.zoom.us/j/76694267272?pwd=ZnRQmMrNKJBNzcyV3FNWXhMR0YrQT09
 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.