شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 31553
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 12 آذر 1402 - 17:13 | 50 بازدید | ارسال توسط :

انگیزه قوی نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین چین برای همکاری جهانی

«نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین چین» (CISCE) که به تازگی پایان یافت و نخستین رویداد نمایشگاهی ملی در جهان در حوزه زنجیره‌های تامین محسوب می‌شود، نتایج مفیدی به همراه داشت چرا که بسیاری از شرکت‌های حاضر اعلام کردند به دنبال گسترش همکاری زنجیره تامین خود هستند. «جانگ شائوگانگ» معاون رئیس «شورای ترویج تجارت بین‌المللی چین» (CCPIT) […]

انگیزه قوی نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین چین برای همکاری جهانی

«نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین چین» (CISCE) که به تازگی پایان یافت و نخستین رویداد نمایشگاهی ملی در جهان در حوزه زنجیره‌های تامین محسوب می‌شود، نتایج مفیدی به همراه داشت چرا که بسیاری از شرکت‌های حاضر اعلام کردند به دنبال گسترش همکاری زنجیره تامین خود هستند.

«جانگ شائوگانگ» معاون رئیس «شورای ترویج تجارت بین‌المللی چین» (CCPIT) به عنوان نهاد برگزارکننده این نمایشگاه در روز شنبه گفت: طی این رویداد پنج روزه جمعا بیش از ۲۰۰ توافق همکاری و توافق موقت به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد یوان (۲۱٫۱ میلیارد دلار) به امضاء رسید.

جانگ گفت که با توجه نتایج مفید به دست آمده طی این نمایشگاه، نزدیک به ۵۰ شرکت چندملیتی از جمله شرکت فناوری پزشکی «GE Healthcare»، تامین کننده نرم افزار کاربردی «SAP» و شرکت هوش مصنوعی «iFLYTEK» از حالا برای حضور در نمایشگاه زنجیره تامین سال آینده ثبت نام کرده‌اند. آنها اظهار داشتند که دنبال بهره بردن از فرصت‌های همکاری بیشتر با شرکای تجاری هستند.

این رویداد بیش از ۱۱۰۰ نماینده دپارتمان‌های دولتی، جوامع تجاری و سازمان‌های بین‌المللی را برای شرکت در نشست‌های مرتبط و تبادل نظر در حوزه زنجیره‌های صنعتی و تامین جهانی به سوی خود کشانده بود.

بیش از ۵۱۰ شرکت داخلی و خارجی از ۵۰۰ شرکت برتر جهان گرفته تا شرکت‌های «غول کوچک» نوآور محور محصولات و فناوری‌های جدید خود را با تمرکز بر خودروهای هوشمند، کشاورزی سبز، انرژی پاک، فناوری دیجیتال و بخش سلامت و سبک زندگی به نمایش گذاشتند.

آنها تاکید کردند باور دارند که نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین عرصه‌ای برای کشورهای سراسر جهان فراهم می‌کند تا همکاری در این بخش را با به اشتراک گذاری منابع و همپوشانی یکدیگر در زنجیره‌های صنعتی و تامین افزایش دهند و به این ترتیب برای ترویج احیاء و رشد اقتصاد جهان تلاش کنند.

خوش بینی شدید به بازار چین

غرفه‌داران خارجی از جمله آنهایی که از ایالات متحده شرکت کرده بودند مثل «تسلا» و «اپل» اظهار داشتند که شاهد این هستند که چین نقشی کلیدی در زنجیره‌های تامین جهانی بازی می‌کند و امیدواری خود را برای تقویت همکاری با شرکت‌های چینی و ریشه دوندان در این کشور برای توسعه طولانی مدت خود به سوی آینده‌ای هوشمندتر و سبزتر ابراز داشتند.

خانم «ایزابل جه ماهه» معاون رئیس اپل و مدیرعامل «منطقه بزرگ چین» در مصاحبه با خبرگزاری «شین‌هوا» گفت: چشم انداز شرکت ما در خصوص تولید بهترین محصول در جهان از یک زنجیره تامین جهانی شده جدایی ناپذیر است و «ساختِ چین» بخشی حیاتی از آن است.

وی افزود: از ۲۰۰ تامین کننده اصلی که ۹۸ درصد از تدارکات جهانی، تولید و مونتاژ اپل را تشکیل می‌دهند، ۱۵۱ شرکت در چین فعالیت تولیدی دارند.

این غول فناوری مصرف کننده، تامین کنندگان چینی خود را به نخستین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین چین آورده بود و فناوری‌های تولید هوشمند و سبز مورد استفاده در خطوط تولید اپل چین را در معرض دید عموم قرار داد.

«آیریس چوی» معاون رئیس اپل در امور عملیات و مدیریت خرید آسیا با اشاره به یک بازوی رُباتیک که نشان زودیاک چینی خرگوش روی یک تخم مرغ بر روی آن هک شده بود، گفت: تامین‌ کنندگان چینی فعال در حوزه تولید هوشمند در جهان سرآمد هستند.

وی افزود اپل به سرمایه گذاری در فرصت‌ها و نوآوری در چین با تقویت سرمایه گذاری در بخش تولید هوشمند و در عین حال بهبود نرخ محلی سازی، ادامه خواهد داد.

پیوندهای نزدیک‌تر در حوزه تحول سبز

تازه‌ترین فناوری‌هایی که بر انرژی پاک و تحول سبز متمرکزند و حرکت کربن‌زدایی چین را به جلو می‌برند نیز توجه شرکت‌های با نفوذ در کشورهای توسعه ‌یافته و شرکای بالقوه در مناطق کمتر توسعه‌ یافته را به خود جلب کرده بود.

«ژان-مارک تاتون» رئیس شرکت «اکسون‌موبیل چین» گفت: «اکسون‌موبیل» و شرکای چینی آن اخیرا برای پیشبرد «ال ان جی» به عنوان یک منبع انرژی قابل اعتماد و با کربن کمتر همکاری کرده‌اند.

با توجه به اینکه شرکت مذکور قصد دارد عرضه ال ان جی خود را تا سال ۲۰۳۰ دو برابر کند، او گفت که به دنبال همکاری با شرکت‌های چینی برای فرصت‌های آینده در راستای پاسخگویی به نیاز روزافزون به انرژی با کربن کمتر است.

«توماس سیپولا» رئیس «فدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط لهستان» به خبرگزاری «شین‌هوا» گفت: چین احتمالا یکی از بهترین بازارها برای انرژی پاک است بنا بر این پروژه‌های بسیاری وجود دارد که ما خواستار همکاری در آنها با شرکت‌های چینی هستیم.

بازیگران کوچک اما قدرتمند

سیپولا با بیان اینکه شورای ترویج تجارت بین‌المللی چین (CCPIT) و نمایشگاه زنجیره تامین راه موثر برای ترویج همکاری میان شرکت‌های کشورهای مختلف را نشان داده، گفت: من طی این رویداد شنیدم که توافق‌های مهم فراوانی میان بزرگترین شرکت‌های آمریکایی و چینی حاصل شده اما ما باید درباره شرکت‌های کوچکتر و همکاری میان شرکت‌های کوچکتر هم فکر کنیم.

براساس نظرسنجی که CCPIT انجام داد، حدود ۹۰ درصد از غرفه داران بر این باورند که نمایشگاه زنجیره تامین به شکل موثری همکاری میان شرکای تجاری آنها در زمینه زنجیره‌های تامین مشابه را ارتقاء بخشیده است.

خانم «ساسیویمول جیتبانترنگپان» رئیس «شرکت تایلندی-چینی ۱۶۸ اینتر فناوری» به عنوان یکی از نمایندگان شرکت‌های تایلندی گفت محصولات سلامت و سبک زندگی که طی این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفتند مصرف کنندگان بالقوه فراوانی را به خود جذب کردند.

وی که تحت تاثیر توانمندی‌های مصرفی قدرتمند مردم چین طی سفرهای خارجی یا سفرهای داخلی خود قرار گرفته بود، گفت او آماده آوردن شرکت‌های با کیفیت بیشتر از تایلند برای مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین سال آینده چین است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.