شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 33407
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 11 بهمن 1402 - 13:52 | 60 بازدید | ارسال توسط :
سناریوهای جدید مصرف در آستانه عید بهار؛

از هیجان خرید آنلاین تا اشتیاق خرید حضوری

انرژی تازه‌ای در حال دمیده شدن به نیروی مصرف جشن عید بهار چین است چرا که دومین اقتصاد بزرگ جهان از بازار فوق بزرگش استفاده می‌کند و سناریوها و محصولات جدید برای شمار گسترده‌ای از مصرف کنندگان خلق می‌نماید. با نزدیک شدن سال اژدها، چین با اقتصادی که در سال ۲۰۲۳ رشد تولید ناخالص داخلی […]

از هیجان خرید آنلاین تا اشتیاق خرید حضوری

انرژی تازه‌ای در حال دمیده شدن به نیروی مصرف جشن عید بهار چین است چرا که دومین اقتصاد بزرگ جهان از بازار فوق بزرگش استفاده می‌کند و سناریوها و محصولات جدید برای شمار گسترده‌ای از مصرف کنندگان خلق می‌نماید.

با نزدیک شدن سال اژدها، چین با اقتصادی که در سال ۲۰۲۳ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) 5.2 درصدی را محقق ساخته، در حال آزادکردن هر چه بیشتر پتانسیل مصرفش با تسهیل فعالیت‌های خرید آنلاین و حضوری است و بنا بر این انگیزه‌ای قوی را به احیای اقتصادی جهان تزریق می‌کند.

 

نشاط خرید آنلاین

«هه یادونگ» سخنگوی وزارت بازرگانی در کنفرانس خبری اخیر اعلام کرد فصل خرید آنلاین عید بهار ۲۰۲۴ از ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) آغاز شده است. این فصل خرید در تمام طول تعطیلات عید بهار یعنی تا ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) ادامه خواهد داشت.

این فصل خرید به عنوان نخستین فعالیت خرید مهم برای تقویت تلاش‌های کشور چین در ترویج مصرف امسال، فعالیت‌های ترویج آنلاین از مناطق مختلف، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک  و فروشگاه‌ها را ادغام خواهد کرد و به فعالیت‌های مصرف کنندگانی که مرتبط با سال اژدها هستند، خدمات می‌دهد.

بر اساس داده‌های «Vipshop»، خرده فروشی آنلاین تخفیف دار بزرگ چین، حجم فروش البسه شیک چینی با تِم سال اژدها در هفته نخست پس از شروع این فصل خرید در مقایسه با هفته قبل از آن، ۱۲۰ درصد افزایش یافت در حالی که  حجم فروش ژاکت‌های ورزشی با تِم سال اژدها در مقایسه با ماه گذشته بیش از سه برابر شده است.

علاوه بر این، برندهای داخلی هم رشد سریعی را تجربه کردند و به عنوان مثال حجم فروش کاپشن برند «SNOWFLYING» در مقایسه با سال گذشته ۱۸۹ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی وزارت بازرگانی تاکید کرد: اشکال مصرف جدید در فصل خرید ظاهر خواهد شد.

مناطقی از جمله پکن بر مصرف دیجیتال تمرکز کرده و بر رونمایی‌های اولیه محصولات الکترونیکی (مانند رایانه، تلفن همراه و گجت‌های هوشمند) تاکید دارد در حالی که شانگهای بر فعالیت‌های تبلیغی با تمرکز شدید بر مصرف محصولات مرتبط با سلامت، تاکید می‌کند.

به گفته هه یادونگ، استان «جه‌جیانگ» در شرق چین با برجسته ساختن جذابیت جدید کالاهای مد روز داخلی در حال انجام فعالیت‌هایی مثل «جشنواره خرید سال نوی قمری میراث فرهنگی ناملموس» است.

مصرف در چین طی سال گذشته یک نیرومحرکه رشد چشمگیر بوده است. مصرف نهایی ۸۲٫۵ درصد به رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۳ کمک کرده است.

 

تجربه‌های حضوری

«Costco» غول خرده فروشی آمریکا ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) نخستین فروشگاه خود را در جنوب چین افتتاح کرد.

شعبه «شن‌ژن» درست یک ماه پیش از سال نوی قمری چین افتتاح شده که Costco تدارک کاملی را برایش از پیش انجام داده و کالاهای مربوط به عید بهاره را برای مشتریان چینی ارائه کرده که شامل غذاهای عمل آوری شده و دوبیتی‌های عید است. علاوه بر این، تِم سال اژدها در سراسر این فروشگاه آمریکایی دیده می‌شود.

«نیه شی‌ون» یکی از کارمندان دولت در منطقه «لونگ‌هوا» شن‌ژن که هنگام افتتاح Costco حضور داشته، می‌گوید: ظرف یک ساعت حدود ۵ هزار نفر به فروشگاه آمدند و سه یا چهار هزار نفر بیرون صف کشیده بودند.

بهبود کیفیت و کاررآمدی لجستیک در چین هم خرید کالاها را برای مردم ساده‌تر کرده است.

در قطاری که از شهر «چی‌چی‌هار» در شمال شرقی چین رهسپار می‌شود، میوه‌های تازه، چای و سایر محصولات ویژه محلی به عنوان بخشی از نمایشگاه سنتی عید بهار در دسترس مسافران قرار دارد.

ابتکارهای حمل و نقل مانند «گیلاس اکسپرس» و «پروازهای میوه کیوی» موجب گشته میوه‌های تازه به سرعت وارد بازار بزرگ چین شوند و همین به افزایش شدید فروش چنین کالاهای با منشاء خارجی منجر شده است.

علاوه بر مصرف کالاها، مصرف خدمات گزینه مهم دیگری برای مصرف کنندگان چینی  است. برای مثال، شام شب سال نوی قمری چین محبوبیت کسب کرده و بسیاری از رستوران‌ها از حالا به طور کامل رزرو شده‌اند.

داده‌های پلتفرم تجارت الکترونیک «Meituna» نشان می‌دهد تا رزرو رستوران‌ها برای شب سال نو در مقایسه با سال ۲۰۲۳ بیش از سه برابر افزایش داشته است در حالی که برخی رستوران‌های بزرگ در شهرهای درجه یک برای شام سال نو ۲۴ ساعته باز خواهند بود.

«جوئو دان‌پنگ» یک تحلیلگر صنعت غذا می‌گوید سطح بالای رزرو شام شب سال نوی چینی نشان دهنده احیای هر چه بیشتر اعتماد مصرف کننده و توان بهبود یافته آنها برای هزینه کردن است.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد، بخش خدمات شاهد رشد ۵٫۸ درصدی تولید ارزش افزوده خود نسبت به سال گذشته بوده و ۵۴٫۶ درصد تولید ناخالص داخلی چین در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.