شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21620
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 04 شهریور 1401 - 18:06 | 129 بازدید | ارسال توسط :

ارتباط سریع تر و ژرف تر چین با جهان

جایی با گسترده ترین مسیر و بیشترین قطارها در امتداد قطار باری چین-اروپا، این محل بندر دویسبورگ در منطقه روهر، یک “پایگاه صنعتی قدیمی” در آلمان است. این شهر که به دلیل کاهش سرعت تولیدات صنایع زغال سنگ با دگرگونی ها دست و پنجه نرم می کند، به دلیل ورود قطار باری چین- اروپا به سرعت به یک مرکز لجستیکی در اروپا تبدیل شده است.

ارتباط سریع تر و ژرف تر چین با جهان
در قاره اوراسیا، تعداد قطارهای چین-اروپا در دهه گذشته به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته که به ۹۰۰ برابر سالی که راه اندازی شد، رسیده است. اکنون به طور متوسط روزانه ۴۲ قطار بین چین و بیش از ۱۹۰ شهر اروپایی در حرکت است و فرصت های جدیدی را در طول مسیر فراهم می آورد.

با مروری بر ۴ سال پیش در نوامبر ۲۰۱۸ میلادی، زمانی که تدابیر حمایت گرایی تجاری یکی پس از دیگری مطرح شد، می بینیم که چین قاطعانه درهای خود را باز کرد و یک پلت فرم بزرگ برای ورود کالاهای جهانی به بازار چین ایجاد کرد. اوون مسیک (آمریکایی)، رئیس شرکت دوتررا (dōTERRA ) چین، یکی از بزرگ ترین شرکت ‌های روغن اسانس دار جهان، حتی هنوز هم خاطرات تازه ای از این تجربه خود دارد.

در آن زمان او ایده ای را صرفا برای محک زدن مطرح کرد و یک غرفه کوچک ۹ متر مربعی در اولین نمایشگاه بین المللی واردات چین راه اندازی کرد، او انتظار نداشت که این محک و آزمایش سود زیادی برای او فراهم آورد.

اوون مسیک در این باره گفت: «در آن زمان شرکت ما کوچک بود، اما چین به ما فرصت های کافی برای رشد در این جا داد و بازار چین به اندازه کافی بزرگ است.

براساس “گزارش محیط کسب و کار” که همه ساله توسط بانک جهانی منتشر می شود، رتبه جهانی محیط کسب و کار چین از ۹۰ در سال ۲۰۱۵ به رتبه ۳۱ در سال ۲۰۲۰ رسیده است که جهش ۵۹ پله ای را نشان می دهد. بانک جهانی در این باره ارزیابی کرد که این یک دستاورد بی سابقه است.

چین امروز ارتباطات بی ‌سابقه ‌ای با جهان دارد. حجم تجارت کالاها در مقایسه با یک دهه قبل، ۱۴٫۷ تریلیون یوان رشد کرده و سهم چین در بازار بین ‌المللی به ۱۳٫۵ درصد افزایش یافته است؛ این کشور اکنون به شکلی ژرف ‌تر در زنجیره تامین جهانی جای گرفته است، به طوری که در هر دقیقه به طور متوسط ۷۳٫۴۹ میلیون یوان کالا بین چین و جهان داخل و خارج می شود. چین امروز نه تنها یک “کارخانه جهانی” بلکه یک “بازار جهانی” مورد علاقه همه کشورها است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.