شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36332
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, اقتصادی تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1403 - 21:45 | 32 بازدید | ارسال توسط :
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز عنوان کرد:

نمایشگاه اکسپو دریچه ای به افزایش صادرات البرز/ ایران اکسپو ظرفیتی برای معرفی داشته‌های صادراتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: با توجه به حجم مجموعه‌های صادرات محور در البرز، نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مهم برای ارتقای رقم صادرات سالانه این استان است.
نمایشگاه اکسپو دریچه ای به افزایش صادرات البرز/ ایران اکسپو ظرفیتی برای معرفی داشته‌های صادراتی

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز، محمد انصاری در بازدید از پاویون اتاق بازرگانی البرز در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور بیان کرد: در این دوره از ایران اکسپو اتاق بازرگانی البرز تنها پاویون اختصاصی را در میان اتاق‌های بازرگانی استانی در نمایشگاه دایر کرد و امید است موجب ایجاد انگیزه بر ای انجام اقدامات موثرتر در حوزه اقتصادی استان و به تبع آن کشور باشد.

وی افزود: نمایشگاه ایران اکسپو ظرفیتی مهم برای معرفی داشته‌های صادراتی کشور از جمله البرز است و با توجه به حجم مجموعه‌های صادرات محور در البرز، فرصت خوبی برای ارتقای رقم صادرات سالانه این استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز عنوان کرد: استان البرز به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ تولیدی و صادراتی کشور است؛ به نحوی که رقم ارزش افزوده حاصل از تولیدات و محصولات این استان برای کشور بسیار قابل توجه است.

وی اضافه کرد: رشد خوب استان البرز در تولید محصولات مختلف موجب شده است که در بخش‌هایی مانند تولید دارو از واردات خیلی از نمونه‌ها بی‌نیاز باشیم و در مقابل به صادرکننده این محصولات تبدیل شویم.

انصاری با اشاره به هدف‌گذاری برای رشد حداقل یک‌ونیم برابری رقم صادرات سالانه البرز در پایان سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته گفت: در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو حداقل ۲۰ واحد صادراتی البرز دارای غرفه هستند که برخی در سال ۱۴۰۲ جزو برترین واحدهای صادراتی‌ ما بوده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد که بخشی از عمده‌ترین چالش‌های پیش‌روی صادرکنندگان کشور از جمله البرز در حوزه رفع تعهدات ارزی، انتقال ارز و دیگر موارد با تدابیر و حمایت مدیران و مسئولان کشور هر چه زودتر حل‌و‌فصل شود.

خبرنگار: مسیحا اقتداریان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.