شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36335
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, اقتصادی تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1403 - 22:03 | 26 بازدید | ارسال توسط :
استاندار البرز تاکید کرد:

جایگاه ویژه البرز در توانمندی‌های مختلف صنعتی 

استاندار البرز، اقدامات مدیران اتاق بازرگانی این استان در نمایشگاه ایران اکسپو در راستای حمایت از فعالان حوزه تولید و صنعت را قابل تقدیر دانست.
جایگاه ویژه البرز در توانمندی‌های مختلف صنعتی 

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز، مجتبی عبداللهی در حاشیه بازدید از پاویون اتاق بازرگانی البرز و غرفه مجموعه‌های تولیدی و صنایع‌غذایی استان در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: اقدامات مدیران اتاق بازرگانی البرز در راستای ارتقای فعالیت‌ها در نمایشگاه ایران اکسپو در حمایت از فعالان حوزه تولید و صنعت استان قابل تقدیر است.

وی با ابراز خرسندی از حضور قابل توجه شرکت‌های تولیدی، صنعتی و صادراتی البرز در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور گفت: با حمایت اتاق بازرگانی البرز و همراهی انجمن صادرکنندگان استان، امسال فضای بیشتری در اختیار تولیدکنندگان و صنعتگران در نمایشگاه ایران اکسپو قرار داده شد که نشان از تلاش آنها برای درخشش توانمندی‌های اقتصادی و صادراتی البرز دارد.

استاندار البرز با اشاره به استقبال خوب هیات‌های تجاری خارجی جهت مذاکره با شرکت‌های البرزی حاضر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: با توجه به هماهنگی و وفاقی که میان دستگاه‌های اقتصادی دولتی و خصوصی استان وجود دارد، اطمنیان خاطر دارم که امسال در مسیر تحقق شعار سال مبنی بر “جهش تولید با مشارکت مردم” اقدامات اثربخشی را در استان شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری گفت: البرز از حیث توانمندی‌های مختلف از جمله صنعت با حضور ۴هزار واحد تولیدی فعال و ۱۳ شهرک صنعتی خصوصی و دولتی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

توجه به تولید دارو در البرز در حوزه زنجیره ارزش

استاندار البرز در خصوص توجه به حوزه زنجیره ارزش در این استان بیان کرد: در این خصوص در استان البرز به حوزه تولید دارو نگاه ویژه‌ای شده است، البته در دیگر بخش‌ها مانند صنایع‌غذایی نیز در حوزه زنجیره ارزش در استان ظرفیت‌های بی‌شماری وجود دارد. در تولید قطعات خودرو و صنعت نیروگاهی و تجهیزات مربوط به آن نیز در البرز پتانسیل بالایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در خصوص زنجیره ارزش در البرز چالش‌های موجود شناسایی شده است، گفت: در این مورد بخش‌های نیاز به سرمایه‌گذاری را در استان مشخص کرده‌ایم.

عبداللهی در بخش دیگری با اشاره به عملکرد خوب بخش دولتی و خصوصی البرز در ارتقای رقم صادرات سالانه البرز به رقم یک میلیارد دلار در پایان سال ۱۴۰۲ بیان کرد: این موفقیت یک دستاورد مهم برای استان است.

وی بر اهمیت حمایت از صادرکنندگان کشور به منظور توسعه صادرات و افزایش سهم تولیدات ایرانی در بازارهای بین‌المللی و مطرح دنیا تاکید کرد و گفت: این امر بر بهبود وضعیت تولید داخل و افزایش سطح اشتغال استان تاثیر به‌سزایی دارد.

خبرنگار: مسیحا اقتداریان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.