شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36707
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, سیاسی تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1403 - 15:18 | 26 بازدید | ارسال توسط :
رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد:

امنیت بالای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی

رئیس ستاد انتخابات کشور، صرفه‌جویی در وقت و هزینه، سهولت رأی‌دهی، دقت بالا و امنیت خوب از مهمترین ویژگی‌های انتخابات الکترونیکی است.
امنیت بالای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز، محمدتقی شاهچراغی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: با جمع‌بندی صورت گرفته از نظرات مردم، مجریان و ناظران انتخابات، چند شاخصه ویژه برای برگزاری الکترونیکی انتخابات به دست آمده است.

شاهچراغی صرفه‌جویی در وقت و هزینه، سهولت رأی‌دهی، دقت بالا و امنیت خوب را از مهم ترین ویژگی‌های این شکل از انتخابات دانست و اظهار داشت: به همین دلیل در حوزه‌هایی مانند تهران که قریب به ۳ هزار و ۷۰۰ شعبه در این مرحله دارد، از این ظرفیت استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات و وزارت کشور ظرفیت دارد تا در دوره آینده هم به سمت انتخابات الکترونیکی حرکت کند، تصریح کرد: چون رأی امانت مردم است باید به صورت طبیعی از آن مراقبت شود و این دستگاه چنین اقدامی را هم انجام می‌دهد؛ ضمن اینکه در این دستگاه، رای مخفی است و هیچکس نمی‌داند چه کسی به چه کسی رأی داده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: وقتی برابر قانون با حضور ناظر و مجری، نماینده فرماندار و اعضای شعبه، دستگاه باز می‌شود، آرا استخراج می‌شود و ورقه‌های رأیی هم که داخل صندوق افتاده، در یک پاکت نگهداری می‌شود که اگر لازم شد، تطبیق داده شود.

خبرنگار: علیرضا نیاکان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.