شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 31239
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 02 آذر 1402 - 22:11 | 123 بازدید | ارسال توسط :
آیت الله ردایی:

لزوم حضور و سرمایه گذاری تمامی دستگاه ها و خیرین در حوزه فناوری/نقش مراکز مشاوره در امر کسب وکارهای نوین ، نقش بی بدیل است

استاد فقه و حقوق دانشگاه شاهد گفت: استان البرز باید به مرکز نمایش استعدادها و شرکت های دانش بنیان معرفی شود. به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ امید نیوز، آیت الله ردایی استاد فقه و حقوق دانشگاه شاهد ، در آخرین روز از نمایشگاه فن بازار «رویداد تاثریا » در هفته فناوری ۱۴۰۲، با بیان […]

لزوم حضور و سرمایه گذاری تمامی دستگاه ها و خیرین در حوزه فناوری/نقش مراکز مشاوره در امر کسب وکارهای نوین ، نقش بی بدیل است

استاد فقه و حقوق دانشگاه شاهد گفت: استان البرز باید به مرکز نمایش استعدادها و شرکت های دانش بنیان معرفی شود.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ امید نیوز، آیت الله ردایی استاد فقه و حقوق دانشگاه شاهد ، در آخرین روز از نمایشگاه فن بازار «رویداد تاثریا » در هفته فناوری ۱۴۰۲، با بیان این که، نمایشگاه فن بازار جلوه استعدادهای درخشان جوانان البرز است، گفت: یکی از آرزوهای دیرینه ما براساس منویات مقام معظم رهبری این است که شرکت های دانش بنیان که غالباً دانشجویان و جوانان این مرزوبوم هستند با نظارت و راهنمایی اساتید خود بتوانند آن جوهره خلاقیت و ابتکارشان را در جامعه در معرض استفاده آحاد ملت قرار بدهند.
وی با اشاره به این مطلب که، استعدادهای پرشور و پرانگیزه و کارآمد جوان های عزیز استان غافل بودیم، افزود: جای خرسندی و نشاط روحی و علمی همه ما می باشد که مشاهده کنیم جوانان ما به چنین تراز علمی دست یافته اند.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: هر کسی با دیدن این نبوغ و نشاط علمی که بی شک سرمایه های آینده کشور به دست آنان رقم خواهد خورد، بر خود تکلیف مضاعف دیکته می کند.
وی تصریح کرد: امیدواریم ما نیز در این راستا سهمی در تبیین و انتقال این استعدادها به گوش مسوولین و کسانی که می توانند حمایت گر این نبوغ باشند، باشیم. چرا که حمایت آنان برای قدرتمندتر شدن نقاط قوت سرمایه های ملی جامعه ما به خصوص در استان البرز خواهد بود.
ردایی همچنین اذعان کرد: با حمایت های لازم گستره شکوفایی آنان فزون خواهد یافت.
وی در ادامه یادآور شد: اختراعاتی که امروز مشاهده شد، برخی از آنها برای بنده تازگی داشت، برخی دیگر از اختراعات طرح های و شاخه های جدیدی برای شان تعریف شده بود، نسبت به آنچه در کشور وجود دارد ، از نبوغ بالاتری برخوردار بودند. همه اینها در مجموع عبارت از بیان توانایی که هم بالقوه و هم بالفعل در دانشگاه ها و جوانان وجود دارد.
استاد فقه و حقوق دانشگاه شاهد تاکید کرد: با تمام این تفاسیر باید اذعان کرد که در این خصوص تاحدی غفلت و کوتاهی شده چرا که باید بیشتر از پیش ارتباط میان مسوولین و دانشجویان این حوزه مستحکم تر شود.
وی حضور خیرین در حوزه فناوری را ضروری دانست و افزود:ضروری در بخش حمایت از نخبگی و فناوری حضور خیرین و افرادی که منابع مالی خوبی دارند پررنگ تر شود.از سویی نیز نمایشگاه های فن بازار نباید محدود یه زمان خاص باشد بلکه باید تعدد این نمایشگاه ها در سال افزایش یابد.
«ما باید به دنبال این موضوع باشیم که در آتی ، استان البرز به عنوان مرکز نمایش استعدادها و شرکت های دانش بنیان معرفی شود،» دیگر موضوع مورد بحث ردایی بود که عنوان کرد: استان البرز معرف علم و فناوری است و توانایی بالقوه این جوانان خیلی زیاد است و برازنده استان است که به چنین جایگاهی برسیم. لذا باید همه ما باید به لحاظ فکری و عملی در نیل به این هدف که همان حرکت تحول جدید علمی در استان است ، کمک کنیم.
استاد فقه و حقوق دانشگاه شاهد، ضمن تقدیر و تشکر از مرکز آموزش بین المللی علمی کاربردی قند کرج اذعان کرد: از زحمات بی بدیل آنها سپاسگزارم ، اما آنچه که باید مدنظر قرار گیرد، اینست که، جوانان مستعد به خلاقیت و نوآوری نیازمند حضور مشاوران قوی در کنار خود هستند که بتوانند این مسیر را با خیالی آسوده تر و حساب شده تر طی کنند تا مبادا در میانه راه باز نمانند. لذا وجود مراکز مشاوره دانش بنیانی و مراکزی که راهکارهای ورود به کسب وکارهای نوین و بازار را بخوبی می دانند ضروری است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.