شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 26463
  پرینتخانه » استانها, اسلایدر صفحه اول تاریخ انتشار : 04 تیر 1402 - 1:26 | 186 بازدید | ارسال توسط :

شب مهری باقری در تبریز برگزار شد

خانه تاریخی حسن رستگار واقع در چهارراه باغشمال تبریز، عصر امروز میزبان مخاطبین مجله بخارا و اهالی فرهنگ و ادب این خطه بود. علی دهباشی، روزنامه نگار در آخرین تلاش خود برای معرفی آثار و زندگی بزرگان فرهنگ، ادب و هنر ایران؛ شب مهری باقری را در تبریز برگزار کرد. به گزارش صدای چراغ امید […]

شب مهری باقری در تبریز برگزار شد

خانه تاریخی حسن رستگار واقع در چهارراه باغشمال تبریز، عصر امروز میزبان مخاطبین مجله بخارا و اهالی فرهنگ و ادب این خطه بود.
علی دهباشی، روزنامه نگار در آخرین تلاش خود برای معرفی آثار و زندگی بزرگان فرهنگ، ادب و هنر ایران؛ شب مهری باقری را در تبریز برگزار کرد.
به گزارش صدای چراغ امید نیوز، اولین سخنران این برنامه دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی بود. ضمن صحبت استاد کدکنی، حضور حاضران در جلسه به اندازه ای بالا رفت که گستره میزبانی برنامه از محل پیش بینی شده فراتر رفت و خیل جمعیت دوستدار ادب و فرهنگ، پیاده روها و کوچه مجاور بنیاد شهریار را درنوردید.
از دیگر سخنرانان این برنامه دکتر حسین مهرنگ بود که با ذکر خاطراتی از شاگردی دکتر مهری باقری و دکتر بهمن سرکاراتی در تایید مقام علمی این بزرگواران سخن گفت.
دکتر سجاد آیدانلو دیگر سخنران برنامه به آثار دکتر مهری باقری و نقش مقالات ایشان در حوزه تخصصی زبان فارسی پرداخت.
دکتر ناصر علیزاده نیز با اشاره به روحیه مادرانه و نقش پر رنگ اخلاق در روند تدریس دکتر مهری باقری از مقام شاگردی به توصیف مقام علمی استاد پرداخت.
مراسم بزرگداشت مهری باقری به دلیل ازدحام بالای جمعیت در خانه تاریخی حسن رستگار، سریعتر از زمان پیش بینی شده خاتمه یافت تا گره ترافیکی پیش آمده در خیابان های مجاور رفع شود.
دکتر مهری باقری متولد سال ۱۳۲۴ و همسر زنده یاد استاد بهمن سرکاراتی است. مهری باقری استاد زبان‌ شناس و از بنیانگذاران کرسی زبان‌ های ایران باستان در دانشگاه تبریز است.
مهری باقری در سال ۱۳۸۰ به عنوان چهره ماندگار انتخاب شد.
کتاب‌ هایی از جمله «مقدمات زبان‌شناسی»، «تاریخ زبان فارسی»، «دین‌های ایران باستان»، «سایه روشن: بیست و یک مقاله»، «ده نامه روح‌ العاشقین: چشم‌ اندازی بر وقایع عصر حافظ» و «ایران، تاریخ، فرهنگ، هنر» به قلم دکتر مهری باقری منتشر شده است.
عمده آثار دکتر باقری در کرسی هاب زبان‌ و ادبیات فارسی در دانشگاه های کشور تدریس می شوند.

نویسنده : فائزه صدر
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.