شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36599
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1403 - 9:14 | 28 بازدید | ارسال توسط :

برگزاری رویداد تبادلات فرهنگی چین-صربستان در بلگراد

در جریان دیدار رسمی «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری خلق چین از صربستان، روز سه‌شنبه ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) به وقت محلی، «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» و «رادیو و تلویزیون ملی صربستان» رویداد تبادلات فرهنگی تحت عنوان «چین و صربستان همسایگان صمیمی هستند اگرچه هزاران کیلومتر از هم فاصله دارند» را در بلگراد برگزار […]

برگزاری رویداد تبادلات فرهنگی چین-صربستان در بلگراد

در جریان دیدار رسمی «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری خلق چین از صربستان، روز سه‌شنبه ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) به وقت محلی، «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» و «رادیو و تلویزیون ملی صربستان» رویداد تبادلات فرهنگی تحت عنوان «چین و صربستان همسایگان صمیمی هستند اگرچه هزاران کیلومتر از هم فاصله دارند» را در بلگراد برگزار کردند. «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان با ایراد سخنرانی ویدئویی موفقیت این رویداد را تبریک گفت.

«الکساندر ولین»، معاون نخست وزیر صربستان، «شن های شیونگ»، معاون وزیر بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مدیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین و «نیکولا سلاکوویچ» وزیر فرهنگ صربستان در این مراسم سخنرانی کردند.

الکساندر ولین گفت که در صربستان ضرب المثلی وجود دارد که می‌گوید «دوستان ثمره زمان هستند». بیش از ۶۰ سال است که مردم دو کشور همیشه دست به دست هم داده‌اند و این دوستی ویژه برای همیشه پابرجا بوده است. تبادلات مردمی و فرهنگی نیروی محرکه تعمیق و توسعه روابط دوجانبه و پیوند مهم بین مردم دو کشور است. صربستان مایل است با رادیو و تلویزیون مرکزی چین و سایر رسانه‌های چینی همکاری کند تا داستان برد-برد و دوستی عمیق بین دو ملت را بیان کنند.

شن های شیونگ در سخنرانی خود گفت که در سال‌های اخیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین با بسیاری از رسانه‌های جریان اصلی در صربستان همکاری کرده و مستندهایی را به طور مشترک تولید و پخش کرده است. در گام بعدی، رادیو و تلویزیون مرکزی چین همچنین همکاری گسترده‌تری را با بخش روابط رسانه‌ای کاخ ریاست جمهوری صربستان، روزنامه‌ سیاست، رادیو و تلویزیون ملی  و سایر نهادهای صربستان آغاز خواهد کرد. امید است کانال‌های تبادلات مردمی و فرهنگی بین دو کشور گسترش بیشتری یابد و انگیزه جدیدی در ساختن جامعه بشری با سرنوشت مشترک تزریق شود.

پس از اکران «فصل آثار تصویری چین» در صربستان در ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت)، بیش از ۱۰ فیلم و سریال تلویزیونی از جمله «به دنبال والتر»، «قطار آهسته»، «ردپای کربن انسان» و «رویای فولاد» که توسط رادیود و تلویزیون مرکزی چین تولید شده یا با رادیو و تلویزیون ملی صربستان به طور مشترک تولید شده است در صربستان پخش می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.