شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 33265
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, فرهنگی تاریخ انتشار : 06 بهمن 1402 - 14:45 | 46 بازدید | ارسال توسط :

هنر صلح و دوستی ایران در مهم ترین رویداد ونمایشگاه هنری کشور هند

مهم ترین رویداد و نمایشگاه هنری کشور هندوستان در دهلی نو با همکاری خانه فرهنگ ایران در هند، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن محترم جمهوری اسلامی ایران در هند ، اتاق تعاون استان البرز، رییس انجمن زنان کارآفرین و هنرمند عقیق و تعدادی از بانوان هنرمندایرانی در شهر دهلی و جیپور به مدت دوهفته […]

هنر صلح و دوستی ایران در مهم ترین رویداد ونمایشگاه هنری کشور هند

مهم ترین رویداد و نمایشگاه هنری کشور هندوستان در دهلی نو با همکاری خانه فرهنگ ایران در هند، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن محترم جمهوری اسلامی ایران در هند ، اتاق تعاون استان البرز، رییس انجمن زنان کارآفرین و هنرمند عقیق و تعدادی از بانوان هنرمندایرانی در شهر دهلی و جیپور به مدت دوهفته ازتاریخ ۸الی ۲۱بهمن ماه برگزار خواهد شد.
.
به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ امید نیوز، منیژه مختاری رییس انجمن زنان کارآفرین و هنرمند عقیق ضمن اعلام این خبر، هدف از برگزاری این رویداد و نمایشگاه را باتوجه به نقش برجسته زنان ایرانی در فرهنگ آسیایی ومعرفی توانمندی‌های زنان ایرانی درهند عنوان کرد وگفت:با عنایت به لزوم ارائه تصویر صحیح از توانمندی‌های زنان ومعرفی آنها به تمام دنیا، امید این می رود باتقویت همکاریهای فرهنگی و هنری در حوزه زنان وصلح بتوان گام مثبتی دراین زمینه برداشت.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که می دانیم ،هنر یکی از دیرین‌ترین و بنیادین‌ترین عرصه‌های تبلور و تجلی روح انسان است. همین امر کافی است تا بتوان از منظر هنر نیز، زن را یکی از اصلی‌ترین محورهای بیان هنری در طول تاریخ برشمرد.
رییس انجمن بانوان کارآفرین و هنرمند عقیق همچنین تصریح کرد: لذا آنچه در تاریخ ایران و فرهنگ ایرانی با رز است، این که، زن در فرهنگ ایران همواره از جایگاه ویژه و برازنده‌ای برخوردار بوده است و وجود هنرهای فراگیری نظیر فرش‌بافی و صنایع دستی، و…. بواسطه حضور چشمگیر زنان در برخی از همین عرصه‌های هنری می‌توان آن‌ها را هنری زنانه قلمداد کرد.
مختاری یادآور شد: این رویداد و نمایشگاه بصورت مجزا و در دوبخش نمایشگاهی و برگزاری وورکشاپ های آموزشی پذیرای هنرمندان مهمانان و بازدیدکنندگان هندی و ایرانی در شهر دهلی جیپور خواهد بود .
شایان ذکر است: در بخش نمایشگاهی ، آثار هنرمندان ایرانی نیز در معرض دید بازدید کنندگان در شهر دهلی قرار خواهد گرفت و در بخش وورکشاپ، آموزش هایی نظیر عروسک سازی مادر و کودک و همچنین سوزن دوزی ایرانی در یکی از دانشگاه های دهلی ، ارائه خواهد شد

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.