شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 18541
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 24 خرداد 1401 - 13:32 | 125 بازدید | ارسال توسط :

لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی در ساماندهی کودکان کار

نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان البرز در حیطه وظایف خود باید در اجرای طرح های ساماندهی کودکان کار و خیابانی ورود کنند.

لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی در ساماندهی کودکان کار

علیرضا عباسی در آیین روز جهانی مبارزه با کار کودکان ( دوازدهم ژوئن مصادف با ۲۲ خرداد) که در فرهنگسرای کوثر کرج برگزار شد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار….، اظهار کرد: کودک کار و کار کودک دو مقوله ای است که باید آنها را از هم تمیز داد.
عباسی افزود: کودک کار به کودکی اطلاق می شود که به یکی از اشکال کار «سبک/ سخت» و «داوطلبانه/ اجباری» جهت کسب درآمد و نه کسب توانمندی اشتغال دارد. منظور از “کار کودک” درگیر نمودن کودکان در آن دسته از فعالیت‏های اقتصادی است که مانع تحصیل، آموزش و برخورداری آنان از امکانات اولیه ‏ی رشد فردی و اجتماعی‏شان می‏شود و با آسیب و بهره ‏کشی همراه است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین خاطر نشان کرد: شعار امسال سازمان ملل متحد حمایت اجتماعیِ همگانی و فراگیر برای پایان دادن به کار کودکان است.
وی تصریح کرد:ساماندهی کودکان کار و خیابانی فقط وظیفه بهزیستی نیست بلکه تمام دستگاه های اجرایی باید با هم افزایی وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز برای ساماندهی این کودکان در زمینه وضع قوانین لازم می توانند همراهی داشته باشند.

عباسی بیان داشت: یکی از معضلات اجتماعی کودکان کار این است که ، فقط یک دستگاه متولی نیست ؛ در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع توجه می شود.

نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند آمار دقیقی از این کودکان در دست نیست اما بر اساس گزارش ها، بنظر می‌رسد بیشترین آمار کودکان کار، مربوط به اتباع خارجی است.

شایان ذکر است:
امسال ۸۷ کودک بی سرپرست و بدسرپرست جدید در استان البرز پذیرش و از خدمات مراکز حمایتی بهزیستی این استان بهره مند شده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.