شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 35679
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, اقتصادی تاریخ انتشار : 25 فروردین 1403 - 15:28 | 43 بازدید | ارسال توسط :

کرایه تاکسی‌های اینترنتی افزایش می‌یابد؟

علی اکبر عرب عامری مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هفته گذشته از قطع سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی (اسنپ و تپسی) خبر داد، خبری که با واکنش‌ها و جنجال فراوانی همراه شد. تا اینکه جعفر سالاری نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص جزئیات این خبر گفت: تصمیم اتخاذ شده جدید نیست […]

کرایه تاکسی‌های اینترنتی افزایش می‌یابد؟

علی اکبر عرب عامری مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هفته گذشته از قطع سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی (اسنپ و تپسی) خبر داد، خبری که با واکنش‌ها و جنجال فراوانی همراه شد.

تا اینکه جعفر سالاری نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص جزئیات این خبر گفت: تصمیم اتخاذ شده جدید نیست و چندین ماه است که اجرایی می‌شود و سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی از مهرماه سال گذشته قطع شده است.

او در این باره توضیح داد: « از سال ۱۳۹۸ با مصوبه وزارت کشور برای سوخت تاکسی‌های اینترنتی اعتبار درنظر گرفته شد، اما از مهرماه سال گذشته تاکنون هیچ بودجه ای در این راستا تخصیص پیدا نکرده است. با توجه به نرخ پایین بنزین و یارانه ای که به این بخش تعلق می‌گیرد دیگر نیازی به تخصیص این اعتبار نبود، به همین دلیل از مهرماه سال قبل سهمیه این بخش حذف شد. در طول این مدت نیز با مشکل جدی مواجه نبودیم و با توجه به ازدیاد مصرف بنزین دولت ناچار به اخذ تصمیمات مدیریت مصرف جدا از ابزارهای قیمتی است. در راستای مدیریت مصرف و کاهش مصرف سوخت چنین تصمیمی از سوی وزارت کشور اخذ شده و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تنها مجری است».

گفتنی است این مبلغ هر چند ماه یکبار و به خودروهایی که وزارت کشور آن‌ها را به عنوان خودروی اینترنتی تعیین کرده بود تخصیص می‌یافت، در واقع تعیین تکلیف در این رابطه تنها بر عهده وزارت کشور بود و وزارت نفت نقشی در این رابطه نداشت. به عبارت دیگر دولت مبلغی را تعیین می‌کرد و بعد از پیمایش مسافت و میزان مصرف بنزین این اعتبار به شخص تعلق می‌گرفت.

سهمیه خودرو‌های تک سوز فعال در تاکسی‌های اینترنتی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۷۵ لیتر بنزین بود که تا سقف ۳۰۰ لیتر در اختیار خودرو‌های اینترنتی قرار می‌گرفت. خودرو‌های دوگانه سوز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۲۵ لیتر بنزین، اعتبار سهمیه سوخت داشتند که تا سقف حداکثر ۱۸۰ لیتر در ماه در اختیارشان قرار می‌گرفت که از مهرماه سال گذشته دیگر تاکسی‌های اینترنتی از این سهمیه استفاده نمی کنند و مانند سایر خودرو‌ها هر ماه یک سهمیه ۶۰ لیتر با نرخ ۱۵۰۰ تومان و یک سهمیه آزاد ۱۰۰ لیتر به نرخ ۳۰۰۰ تومان دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، قرار است سوخت گیری در آینده نزدیک فقط با کارت‌های شخصی انجام شود. در این صورت دردسر رانندگان تاکسی‌های اینترنتی افزایش می‌یابد. چرا که ۱۶۰ لیتر بنزین قطعا جوابگوی نیاز آنها نخواهد بود و با حذف کارت سوخت جایگاه داران و اعلام خبر قطع سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی احتمال آن می‌رود که در روزهای آینده شاهد افزایش کرایه این تاکسی‌ها باشیم.

افزایش سرسام آور کرایه تاکسی‌های اینترنتی همیشه گلایه مشتریان را به همراه داشته است. بدون شک یکی از اصول اولیه خلق یک خدمت در بستر فضای مجازی این است که زندگی کاربران تسهیل شود و با افزایش قیمت‌ها نه تنها تسهیلی صورت نمی‌گیرد، بلکه بسیاری از مردم که از این طریق به امور روزانه خود می‌پرداختند نیز مستأصل می‌شوند.

در سال‌های گذشته برگ برنده تاکسی‌های اینترنتی قیمت‌های پایین سفر آنها در مقایسه با قیمت بازار سنتی بوده است. حالا این سوال پیش می‌آید که با افزایش قیمت کرایه‌ها آیا دوران طلایی سرویس‌هایی مانند تپسی و اسنپ رو به پایان است؟

نویسنده : مینا قدرتی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.