شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21808
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 07 شهریور 1401 - 14:01 | 178 بازدید | ارسال توسط :

لزوم شناسایی ظرفیت‌های هنر ایرانی/صیانت از ظرفیت عظیم ایران در حوزه دیپلماسی هنر 

رییس دانشگاه هنر استاد محمود فرشچیان گفت: اگر دولتمردان به ظرفیت هنری کشور با دید آگاهانه و بازتری نگاه کنند در دیپلماسی هنر می‌توان موفق‌تر از حال حاضر در عرصه بین‌المللی ظاهر شد

لزوم شناسایی ظرفیت‌های هنر ایرانی/صیانت از ظرفیت عظیم ایران در حوزه دیپلماسی هنر 
به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز؛ آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی «ترنج» در کوشک باغ هنر واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با حضور جمعی از اساتید و هنرمندان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار شد.
رئیس دانشگاه هنر استاد محمود فرشچیان، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، استاد دانشگاه علامه، نماینده وزارت میراث فرهنگی،ریاست کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، ریاست کمیسیون بانوان اتاق تعاون البرز، مدیر انجمن زنان هنرمند و کارآفرین، مدیر کانون هنری دایا و جمعی از علاقمندان به هنر صنایع دستی از جمله کسانی بودند که در این مراسم حضور داشته و به ایراد سخنرانی پرداختند.
سجاد محمدیارزاده، رئیس دانشگاه هنر استاد محمود فرشچیان در سخنرانی خود با اشاره به دیپلماسی هنر، ظرفیت عظیم ایران در حوزه هنر را بسیار بالا دانست و گفت: اگر دولتمردان به ظرفیت هنری کشور با دید آگاهانه و بازتری نگاه کنند در دیپلماسی هنر می‌توان موفق‌تر از حال حاضر در عرصه بین‌المللی ظاهر شد.
 وی خاطرنشان کرد:هنرهای اصیل و سنتی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های دیپلماسی هنر است که باید از آن بهره‌مند شد.
محمدیارزاده با بیان اینکه ظرفیت جشنواره بین‌المللی ترنج در هنرهای اصیل ایرانی به ویژه صنایع دستی در حوزه زنان بسیار بالاست گفت: شناسایی ظرفیت‌های هنر ایرانی بسیار مهم است و این جشنواره یک تنه تلاش کرده در این زمینه گام‌های موثری بردارد. هنرمندان ایران ثروت کشور هستند و باید قدر چنین نمایشگاه‌هایی را دانست.
رئیس دانشگاه هنر استاد محمود فرشچیان در نهایت از کسانی که در زمینه رونق هنر تلاش کرده‌اند تشکر کرد و گفت: جای تقدیر و سپاس ویژه از  تمامی عزیزانی که در عرصه هنر تلاش و اهتمام ورزیده اند را داریم.  به ویژه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و مدیرعامل آن جناب آقای سید محمدحسین حجازی که همیشه درها را برای هنرمندان اصیل ایرانی باز گذاشته‌اند و این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.
حجت‌الاسلام مهدی زارع بی‌عیب، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در بخش سخنرانی خود با تاکید بر دیپلماسی هنر یکی از وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همین موضوع دانست و گفت: هنرمند در ایران و خارج از ایران بسیار زیاد است و از این رو نمایندگی‌های فرهنگی این سازمان آمادگی دارد تا از تمام هنرمندان ایرانی حمایت کند.
وی با اشاره به جشنواره بین‌المللی ترنج گفت: این جشنواره در آینده خواهد درخشید و ما هم به عنوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کنارشان هستیم تا دیپلماسی هنری را به همه جهانیان به بهترین شکل ممکن نشان دهیم.
گفتنی است:آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی «ترنج» با پیگیری و تلاش بانوان ایرانی منیژه مختاری و مژده مصحفی توانا در کوشک باغ هنر برگزار شد .
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.