شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 35714
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول تاریخ انتشار : 25 فروردین 1403 - 22:02 | 30 بازدید | ارسال توسط :
عضو هیات علمی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:

ضرورت قانونمند کردن توسعه شبکه‌های اجتماعی در مجلس دوازدهم

عضو هیات علمی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت توجه به قانونمند کردن توسعه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در مجلس دوازدهم تأکید کرد.
ضرورت قانونمند کردن توسعه شبکه‌های اجتماعی در مجلس دوازدهم

پیمان فلسفی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری صدای چراغ امید نیوز بر ضرورت توجه و قانونمند کردن فضای مجازی و توسعه فعالیت‌های فضای مجازی در مجلس دوازدهم تاکید کرد و گفت: نیاز است قوانین مربوط به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با توجه به نیازها و چالش‌های فعلی بهبود یابند. اصلاحات در حوزه حفظ حقوق کاربران، حفاظت از حریم خصوصی، مقابله با انتشار اطلاعات جعلی و مضر، تنظیم دسترسی و نظارت بر فعالیت‌های مجرمانه می‌تواند از جمله اقدامات مورد نیاز باشد.

وی در ادامه افزود: برای قانونمند کردن فضای مجازی، به سازوکارهای نظارتی قوی برای پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی و مضر مانند ترویج خشونت، تروریسم، تجاوز به حریم خصوصی و توهین، نیاز است و ایجاد یک نظام نظارتی با رعایت حقوق اساسی و آزادی‌های شهروندان، می‌تواند به این منظور کمک کند.

فلسفی با بیان اینکه آموزش کاربران درباره استفاده ایمن، مسئولانه و اخلاقی از شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است، اظهار داشت: آگاهی کاربران نسبت به رفتارهای آنلاین، امنیت اطلاعات شخصی، شناخت اخبار جعلی و مطالعه منابع معتبر می‌تواند به ایجاد فضایی سالم و سازنده کمک کند.

عضو هیات علمی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در ادامه اضافه کرد: برای قانونمند کردن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، همکاری فعال بین دولت و صنعت بسیار مهم است. در همین راستا باید یک تعامل سازنده بین دو طرف برقرار شود تا در تدوین قوانین، تعیین استانداردها و تدابیر امنیتی هماهنگی مناسبی داشته باشند.

وی حفظ حقوق آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات را دیگر مساله مهم دانست و تصریح کرد: در حین قانونمند کردن فضای مجازی، باید حقوق آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات را رعایت کرد؛ این امر باید با توجه به استانداردهای بین‌المللی صورت بگیرد و به ایجاد یک محیط آزاد و گسترده برای تبادل اطلاعات کمک کند.

فلسفی با اشاره به اینکه برای توسعه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به تشویق نوآوری و کارآفرینی در این حوزه نیاز است، گفت: ایجاد امکانات و زمینه‌های لازم برای رشد و توسعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری، ایجاد بسترهای حمایتی و اقتصادی و تسهیل روند ایجاد و توسعه فناوری‌های نوین می‌تواند به توسعه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کمک کند.

عضو هیات علمی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در پایان اذعان داشت: قانونمند کردن توسعه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در ایران نیازمند تلاش‌های گسترده دولت، نهادهای مربوطه و جامعه است. این تلاش‌ها باید با توجه به حفظ حقوق و آزادی‌های اساسی شهروندان، امنیت اطلاعات شخصی و ایجاد فضایی سالم و سازنده انجام شود.

خبرنگار: علیرضا نیاکان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.