شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 35600
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 21 فروردین 1403 - 19:44 | 39 بازدید | ارسال توسط :

ضرورت برخورد حقوقی با کوتاهی در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای غزه

نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به عدم همکاری پیمانکار نسبت به تعهد در اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای غزه بر ضرورت برخورد حقوقی با کوتاهی در اجرای پروژه تاکید کرد. به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ امید نیوز؛ علیرضا رحیمی محمودآبادی  در نطق پیش از دستور صدو شصت و […]

ضرورت برخورد حقوقی با کوتاهی در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای غزه

نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به عدم همکاری پیمانکار نسبت به تعهد در اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای غزه بر ضرورت برخورد حقوقی با کوتاهی در اجرای پروژه تاکید کرد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ امید نیوز؛ علیرضا رحیمی محمودآبادی  در نطق پیش از دستور صدو شصت و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن قبولی طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر با اشاره به اینکه یکی از پروژه های اولویت دار شورا تقاطع غیر همسطح شهدای غزه در تلاقی با بلوار شهید موذن و جمهوری اسلامی است، اظهار داشت:این پروژه حدود سه سال قبل با رقم ۲۲۳ میلیارد تومان نسبت ۶۰درصد نقد و ۴۰ درصد تئاتر ابلاغ شد.

رحیمی با یادآوری این موضوع که حدود یک ماه و نیم بعد از ابلاغ پروژه، مجوز جابجای درختان صادر شد، به مدت  ۱۴ماهه پیمان آن اشاره و بیان کرد:  با وجود تاخیراتی که از باب زمین دانشگاه هنر،  اختلافات دانشگاه آزاد و جابجایی تاسیسات برقی در مسیر پروژه توسط شرکت برق به وجود آمد، اما تا کنون پیشرفت حدود ۵۰درصدی داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج درصد پیشرفت پروژه را در مقایسه با عدد روزشمار نامناسب اعلام کرد و گفت: تابلوی روز شمار عدد ۷۷ روز مانده به پایان پروژه را نشان می دهد و باید گفت که سرعت اجرای کار در این پروژه لاک پشتی است.

رحیمی با تاکید بر کم کاری از سوی پیمانکار پروژه یاد شده، عنوان کرد: پیمانکار محترم در سنوات گذشته در قرارداد کنارگذر مهرشهر با مبلغ ۹۰میلیارد تومان که تا کنون حدود ۵۰درصد جذب ریالی داشته، فعال بوده ولی تا کنون کار را با مماشات شهرداری به تعویق انداخته و ظاهراَ تمایل هم ندارد قرارداد را به سرانجام برساند.

نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج ضمن ابراز رضایت از روند پیشرفت دیگر تقاطعات غیرهمسطح، مجدد به کارشکنی پیمانکار اشاره و تصریح کرد: طبق مفاد پیمان و شرایط قانونی، پیمانکار موظف است پروژه را در زمان تعیین شده به اتمام برساند و در صورت کم کاری یا ناتوانی پیمانکار، باید طبق شرایط قانونی با وی برخورد شود.

وی همچنین به موضوع مطالبات تهاتری پیمانکاران که عدد قابل توجهی بود و باعث کندی پروژه ها می شد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این مورد با دستور شهردار و دو معاونت های (مالی اقتصادی و فنی  وعمرانی) برای تمامی پیمانکاران ظاهراَ برطرف شد و بهانه ای برای عدم پیشرفت پروژه ها وجود ندارد.

عضو شورای شهر کرج اضافه کرد: به شهروندان عزیز براساس مفاد پیمان قول داده ایم اوایل تیرماه این تقاطع به اتمام برسد و ضروری است با این رویکرد پیمانکار به جد برخورد و ادامه روند و سرعت اجرای پروژه اصلاح شود.

رحیمی در بخش پایانی صحبت‌های خود یادآوری کرد که  در سال جاری تحقق پروژه ها و بهره برداری از آن ها منوط به راهبری شهردار در امر پرداخت مطالبات پیمانکاران اعم از نقد و تهاتر و یک رژیم پرداختی متناسب با اهمیت پروژه و قولهایی است که اعضای سیزده نفره این شورا به شهروندان عزیز داده اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.