شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 26552
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, یادداشت تاریخ انتشار : 05 تیر 1402 - 21:14 | 90 بازدید | ارسال توسط :

برگی از تقویم تاریخ

شهیندخت خوارزمی (زاده پنجم تیر ماه ۱۳۲۷ در روستای خَبر از توابع شهر بافت استان کرمان) روانشناس، نظریه‌پرداز شاخص‌های کیفیت زندگی و هیئت علمی و استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک (بعنوان نخستین استاد زن که به این عنوان دست یافته‌است.
برگی از تقویم تاریخ

او نظریه‌پرداز شاخص‌های کیفیت زندگی و هیئت علمی و استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک است، پس از دریافت دیپلم ادبی از دانشگاه شیراز، لیسانس روانشناسی گرفت.
سپس در سال ۱۳۴۹ به دانشگاه ایندیانا رفت و فوق لیسانس رشته روانشناسی تربیتی دریافت کرد.
اندکی بعد برای ادامه تحصیل با بورس تحصیلی از رادیوتلویزیون عازم آمریکا (ایندیانا) شد و مدرک فوق لیسانس روانشناسی و جامعه‌شناسی از دانشگاه ایندیانا گرفت و نیز از همان دانشگاه دکترای روانشناسی و ارتباطات و روش تحقیق گرفت.
او در سال ۱۳۸۸ به عنوان استاد برتر منابع انسانی شناخته شد و سال ۱۳۸۹ و در چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک به عنوان استاد پیشگام در روابط عمومی الکترونیک شناخته شد و تمبر یادبود چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک با تصویر او منتشر شد. این برای نخستین بار بود که یک استاد زن به این عنوان دست می‌یافت و همچنین نخستین زنی است که در ایران به نامش تمبر یادبود چاپ شده‌ است.
وی از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۶ عضو کمیته فرهنگی- اجتماعی معاونت برنامه‌ریزی و کارشناس واحد سنجش افکار و مدیر ارزشیابی کیفی، سازمان رادیوتلویزیون ملی ایران بود و در همین حال به‌مدت یکسال در سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۱ سرپرستی گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان را عهده‌دار شد. پس از راه اندازی گروه علوم تربیتی در پردیس افضلی‌پور کرمان (دانشگاه شهید باهنر) به مدت دوسال از سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۸ سرپرستی این گروه را بر عهده گرفت.
پس از انقلاب و با ورود به دستگاه‌های اجرایی؛ به‌مدت ۹ سال و از سال ۱۳۵۸ سرپرستی مرکز بررسی‌های اقتصادی صنایع و معادن ایران را بر عهده گرفت و هم‌زمان مشاور رئیس اتاق بازرگانی نیز بود.
از دیگر فعالیت‌های اجرایی وی، مشاور وزیر صنایع و معادن از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶، عضویت در مؤسسه مطالعات بین‌الملل دریای خزر از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ به عنوان هیئت علمی، نایب‌رئیس انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی از سال ۱۳۸۳، مشاوره سازمان‌های صنعتی مانند ایران خودرو و همچنین عضویت در شورای عالی دانشنامه کاشان از سال ۱۳۸۶ است.
دکتر شهیندخت خوارزمی سالهاست می شناسم افتخار شاگردی اورا نداشته ام اما به مناسبتی که ذکر می کنم مدیون بزرگواری او هستم سال گذشته با او در فضای مجازی با این بزرگوار مساله  ای را عنوان کردم و خانم دکتر عزیزما مثل مادری مهربان که نگران فرزند و دانشجوی اش باشد تا مدتها مرا شرمنده خود کرد و من تاپایان عمر شرمنده و مدیون بزرگواری او هستم.
خانم دکتر با صدای بلند می گویم تولدتان مبارک باشد و عمرتان طولانی باد
ارادتمند شما
علی شاملو محمودی
روزنامه نگار؛ صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری صدای چراغ روشن و صدای چراغ امید نیوز

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.