شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36476
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, فرهنگی تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1403 - 23:48 | 29 بازدید | ارسال توسط :
سخنگوی نمایشگاه کتاب:

حضور ۲ هزار و ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است

قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب هم با اشاره به ارزیابی صورت گرفته از دوره گذشته این نمایشگاه گفت: امیدوارم این اتفاق به فرآیند کار جدیدی تبدیل شود.
حضور ۲ هزار و ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است

به گزارش پایگاه خبری صدای چراغ امیدنیوز، علی رمضانی در نشست خبری سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: آنچه در دوره گذشته و این دوره تجربه می‌شود، نمایشگاهی به وسعت مرزهای کشورهای ایران عزیز است و تلاش می‌شود اتفاقاتی که در محل مصلی رخ می‌دهد، در سراسر کشور فراهم شود که بخشی از این اتفاق، مجازی است و بخش دیگر مرهون رسانه‌ها است.

رمضانی با تشکر از ۷۰ دستگاه و نهاد دخیل در برگزاری نمایشگاه، عنوان کرد: همه ناشران در بخش مسقف جانمایی شده‌اند و دیگر سازه موقتی نداریم. همچنین عمده کارگاه‌های ساخت و ساز که محل عبور مرور بود، جمع‌آوری و محیط بهسازی شده است.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با اشاره به افزایش ۵ هزارتایی پارکینگ‌ها گفت: با این حال از عموم مردم درخواست می‌کنیم، برای بازدید از نمایشگاه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ شهرداری وعده کرده سرفاصله قطارها را کوتاهتر کند.

وی در ادامه افزود: سه درب جدید به مصلی اضافه شده است؛ دو درب برای ورود نفرات و یک درب برای ورود خودرویی در نظر گرفتیم. در واقع از سه جهت خیابان قنبرزاده، خیابان شهید بهشتی و اتوبان مدرس، ورودی نفررو و خودرویی داریم.

رمضانی با توضیحی درباره شعار نمایشگاه به موضوع گردشگری ادبی اشاره کرد که در این دوره مورد توجه بوده است.

او درباره میزان یارانه اختصاص یافته به دانشجویان و طلاب و استادان دانشگاه نیز گفت: دانشجویان ۷۰۰ هزارتومان یارانه دریافت می‌کنند که ۴۰ درصد را وزارت ارشاد و حامیان مالی پرداخت می‌کنند و ۶۰ درصد دیگر را دانشجویان. همچنین میزان یارانه استادان نیز ۸۰۰ تومان است که ۵۰ درصد توسط وزارت ارشاد و حامیان و مابقی توسط خودشان پرداخت می‌شود. یارانه در بخش مجازی قابل استفاده است تا مردم بدون دغدغه و احساس محرومیت، این دغدغه را نداشته باشند که نمی‌توانند مسافتی را طی کنند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب در ادامه یادآور شد: ۱۰۰ پاسخگو در مرکز پاسخگویی نمایشگاه حاضر هستند و همچنین شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸، درباره نمایشگاه فیزیکی در مصلی و نمایشگاه مجازی اطلاع‌رسانی می‌کنند.

او درباره فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب، مشاوره‌های کتاب که در شبستان و بخش کودک مستقرند، همچنین بزرگداشت فردوسی در تقویم زمانی خود و غرفه جوایز ادبی توضیحاتی داد.

به گفته علی رمضانی؛ حضور ۲۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است و ۲۵۰ ناشر نیز در مراحل قطعی شدن هستند که اگر حضورشان امکان پذیر نبود به بخش مجازی اضافه خواهند شد.

 

 

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.