شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 31426
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 08 آذر 1402 - 16:17 | 48 بازدید | ارسال توسط :

جولان گسترده خودروهای برقی در مناطق روستایی چین

خودروهای انرژی جدید طی سال‌های اخیر به دلیل تلاش‌های مبتنی بر همکاری میان دولت‌های محلی و شرکت‌های خودرویی در دسترس شمار گسترده‌تری از مردم در مناطق روستایی چین قرار گرفته است. چین ابتدای سال جاری میلادی تدابیر متعددی را برای آزادسازی پتانسیل مصرف داخلی در حوزه خودروهای انرژی جدید معرفی کرد. این کشور سیاست مالیات […]

جولان گسترده خودروهای برقی در مناطق روستایی چین

خودروهای انرژی جدید طی سال‌های اخیر به دلیل تلاش‌های مبتنی بر همکاری میان دولت‌های محلی و شرکت‌های خودرویی در دسترس شمار گسترده‌تری از مردم در مناطق روستایی چین قرار گرفته است.

چین ابتدای سال جاری میلادی تدابیر متعددی را برای آزادسازی پتانسیل مصرف داخلی در حوزه خودروهای انرژی جدید معرفی کرد.

این کشور سیاست مالیات بر خرید ترجیحی برای خودروهای برقی را تا پایان سال ۲۰۲۷ تمدید کرد و دستورالعملی برای حمایت از مردم ساکن نواحی روستایی برای خرید و استفاده از خودروهای انرژی جدید منتشر ساخت که بر تقویت ایجاد زیرساخت‌های شارژ تمرکز دارد.

آمار رسمی نشان می‌دهد که چین تا ماه مه امسال بیش از ۶٫۳۵ میلیون دستگاه شارژ را در سراسر کشور نصب کرده است.

طبق اعلام وزارت امنیت عمومی، چین تا پایان سپتامبر ۱۸٫۲۱ میلیون دستگاه خودروی برقی ثبت شده داشته است. بیش از ۵٫۱۹ میلیون دستگاه خودروی انرژی جدید طی ۹ ماه نخست امسال به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد و معادل ۲۸٫۶ درصد کل ثبت خودروهای جدید است.

استان «جه‌جیانگ» در شرق چین دارای بیش از ۱٫۶۵ میلیون دستگاه خودروی انرژی جدید است که از این تعداد بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه این خودروهای برقی در مناطق روستایی هستند.

این استان ساخت یک شبکه خدمات شارژ خودروهای برقی را تقریبا به اتمام رسانده که در آن مالکان خودرو در مناطق روستایی می‌توانند با میانگین پنج کیلومتر، در حومه با سه کیلومتر و در مناطق شهری با یک کیلومتر فاصله یک تیر شارژ پیدا کنند.

هدف از این اقدام بهبود هر چه بیشتر این شبکه تا سال ۲۰۲۵ است به گونه‌ای که رانندگان بتوانند ظرف پنج دقیقه در مناطق شهری و ۳۰ دقیقه در مناطق روستایی به یک ایستگاه شارژ برسند.

خودروهای انرژی جدید حتی در «فلات چینگ‌های-تبت» هم به شکل فزاینده‌ای در حال رایج شدن هستند. خیابان‌های سرزنده «لهاسا» مرکز منطقه خودمختار «شیجانگ» (تبت) مملو از اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و خودروهای شخصی برقی است که به سادگی در پس زمینه کوه‌های پوشیده از برف زیبا و کاخ باشکوه «پوتالا» تردد می‌کنند.

خودروهای برقی در این فلات که عملکرد وسایل نقلیه با سوخت سنتی به شدت تحت تاثیر محیط کم‌اکسیژن قرار دارد به عنوان یک جایگزین جذاب و کارآمد مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند. این خودروها هزینه پایین‌تری دارند چرا که به دلیل وجود برق خورشیدی فراوان در آن منطقه هزینه برق مقرون به صرفه‌تر شده و همین یک گزینه قانع کننده در مقابل مردم قرار داده است.

شمار روزافزونی از خودروسازان با در نظر گرفتن پتانسیل گسترده این بازار در حال شتاب بخشیدن به عملکرد خود برای بهره بردن از این فرصت هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.