شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36466
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1403 - 19:50 | 28 بازدید | ارسال توسط :

توسعه اقتصادی گردشگری فرهنگی در روستاهای باستانی چین

دهکده‌های سنتی چین، حافظه تاریخی فرهنگ کشاورزی چینی را در بر گرفته و ارزش زیادی دارند.
توسعه اقتصادی گردشگری فرهنگی در روستاهای باستانی چین

در سال‌های اخیر، بسیاری از مناطق استان «هه‌بی» در شمال چین به توسعه صنایع گردشگری فرهنگی در روستاهای سنتی پرداخته‌اند که نه تنها به طور مؤثر از روستاهای باستانی و بناهای باستانی محافظت کرده، بلکه باعث توسعه اقتصادی محلی و افزایش درآمد مردم نیز شده‌اند.

روستای «وانگ‌نائو» شهر «شینگ‌تایی» استان هه‌بی یک روستای باستانی است که در «سلسله مینگ» در بیش از ۶۰۰ سال پیش ساخته شد و اکنون در این روستا بسیاری از معماری‌های سنگی سنتی به جا مانده است. مردم محلی برای توسعه گردشگری، مهمان سرای خانگی، نمایشگاه فرهنگی سنتی و موزه آداب و رسوم محلی را راه اندازی کرده و گردشگران می‌توانند در اینجا با فرهنگ غنی و سنت های قدیمی آشنا شوند.

«وانگ تیان یین» رئیس این روستا گفت: با اتکا به توسعه گردشگری فرهنگی، درآمد سالانه روستا از یک میلیون یوان فراتر رفته و اکثر روستاییان مشغول به کار شده‌اند. این در حالی است که این روستا با چندین شرکت قرارداد راه اندازی مهمان سرا منعقد کرده است.

روستای «داوای» شهر «هان‌دان» یک روستای باستانی دیگر در استان هه‌بی چین است. عصر هر روز، یک کنسرت در مرکز روستا برگزار می‌شود و همه گردشگران و روستاییان از فضای شاد لذت می‌برند. علاوه بر این، گردشگران می‌توانند در چایخانه‌های روستا چای بنوشند و کباب بخورند و از اوقات فراغت خود لذت ببرند.

«جانگ ون بو» یکی از مغازه‌داران روستا گفت: تنها در تعطیلات روز کارگر، درآمد روزانه‌ام به بیش از ۲۰ هزار یوان رسید.

به گفته مسئولان روستا، این روستا به علت معماری سنگی سنتی، فرهنگ و تاریخ دیرینه و محیط زیست زیبا و زیرساختهای کامل به شهرت و محبوبیت بسیاری در سراسر کشور دست یافته و در تعطیلات روز کارگر روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر گردشگر از مناطق مختلف کشور از این روستا بازدید کرده و درآمد قابل ملاحظه‌ای برای مردم محلی به ارمغان آورده است.

روستای باستانی «لوتووان« با قدمت ۶۰۰ سال در منطقه کوهستانی «تای هانگ» قرار دارد و در دوره باستان گذرگاه مهم تجاری بین استان هه‌بی و استان «شان‌شی» در شمال چین بود.

اکنون، هر روز اتوبوس‌های گردشگری و خودروهای شخصی از سراسر کشور پارکینگ ورودی روستا را پر کرده و تئاتر محلی، کارگاه‌های صنایع دستی، محصولات بومی کوهستانی و رستوران‌های کوچک محلی گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کنند. سراسر این روستای کوچک از نشاط و شادی برخوردار است.

«تسائو جیان پینگ» یکی از کادرهای روستا گفت: تنها در تعطیلات روز کارگر، ده‌ها هزار گردشگر از سراسر کشور از این روستای کوچک بازدید کرده و درآمد قابل ملاحظه‌ای برای روستا ایجاد شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.