شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36225
  پرینتخانه » اجتماعی, اسلایدر صفحه اول تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1403 - 12:16 | 49 بازدید | ارسال توسط :

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس در برج آزادی

جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس دهم اردیبهشت ماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برج آزادی برگزار شد.
برگزاری جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس در برج آزادی

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز، در این مراسم که جمعی از مسئولان لشگری و کشوری و تعدادی از هنرمندان حضور داشتند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: همراه با اهالی فرهنگ و هنر در میدان آزادی، روز خلیج‌فارس را گرامی داشتیم. هویت تمدنی ایران اسلامی با پیشینه تاریخی خلیج فارس تبدیل به دو امری جداناپذیر شده،چنانکه مفهوم ایران با مفهوم خلیج‌فارس به ذات یکدیگر تبدیل شده‌اند.

اسماعیلی در ادامه افزود: بنابراین، خلیج‌فارس یک رکن حیاتی هویتی ماست و برای همین پاسداری و پاسداشت آن تبدیل به امری مقدس شده است. پاسداری از خلیج‌فارس غیر از آنکه نیازمند کوشش‌های پیوسته دانشگاهی، رسانه‌ای، فرهنگی و سیاسی است، مستلزم ایجاد ارزش افزوده‌های فرهنگی در ساخت‌های گوناگون هنری است.

وی بیان کرد: در سالیان گذشته آثار موسیقایی، تجسمی، تصویری و… شاخصی در این زمینه تولید شده است، اما همه اینها نیازمند گسترش است.

گفتنی است در این مراسم از تصاویر دو پوستر با عناوین ” خلیج تا ابد فارس ” به طراحی مهران پندار و ” خلیج فارس، مهد زندگی ” به طراحی فاطمه حسینی رونمایی شد. برگزاری کارگاه هنری نقاشی توسط هنرمندان و چند اجرا از خوانندگان پاپ ایرانی با موضوع خلیج فارس و ایران، همراه با مارش نظامی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیگر بخش‌های این رویداد بود.

خبرنگار: علیرضا نیاکان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.