شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 19324
  پرینتخانه » خبر ویژه, فرهنگی تاریخ انتشار : 12 تیر 1401 - 0:37 | 156 بازدید | ارسال توسط :

روزنامه هم میهن پس از چهارده سال دوباره منتشر شد

روزنامه هم میهن پس از چهارده سال دوباره منتشر شد. این سومین بار است که روزنامه هم میهن منتشر می شود.

روزنامه هم میهن پس از چهارده سال دوباره منتشر شد

هم میهن را چه کسانی اداره می‌کنند؟

نخستین شماره روزنامه هم میهن اوایل سال ۱۳۷۹ منتشر شد. این روزنامه هجدهم فروردین سال ۱۳۷۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار گرفته بود، اما غلامحسین کرباسچی صاحب امتیاز این روزنامه در آن تاریخ در زندان بود. به همین دلیل پس از آزادی شهردار اسبق تهران از زندان در اواخر سال ۱۳۷۸ ، این روزنامه در نخستین روزهای سال ۷۹ به سردبیری محمود صدری منتشر شد.
اما خیلی زود و اردیبهشت همان سال در روزهایی که به توقیف فله ای مطبوعات معروف است روند انتشار هم میهن نیز متوقف شد.

روزنامه هم میهن دوباره در سال ۱۳۸۶ برای دومین بار به سردبیری محمد قوچانی منتشر می شود. اما پس از حدود ۴۰ شماره، با دستور سعید مرتضوی، مجددا روزنامه متوقف شد و با وجود آنکه در بازپرسی، قرار منع‌تعقیب صادر شد، اما دادستانی به این قرار اعتراض کرد و این پرونده ۱۴ سال بلاتکلیف ماند و انتشار روزنامه هم متوقف.
با پیگیری های مدام در سال ۱۴۰۰ معلوم شد که درخواست دادستانی برای اعتراض به منع‌تعقیب رد شده و در واقع، انتشار روزنامه بلامانع است. وزارت ارشاد هم در اواخر سال ۱۴۰۰، مجوز انتشار روزنامه “هم‌میهن” را صادر کرد.

اکنون روزنامه هم میهن برای سومین بار منتشر می شود. مدیر مسئول روزنامه غلامحسین کرباسچی است. قرار است روزنامه در دو بخش مکتوب و آنلاین فعالیت خودش را ادامه بدهد. روزنامه در ۱۶ صفحه و در قطع کوچک منتشر می شود. سردبیر روزنامه جواد روح است.

بخش آنلاین هم که شامل فیلم و ویدئو ، شبکه های اجتماعی و چندرسانه ای است به سردبیری افشین امیرشاهی فعالیت می کند. شورای مشاوران روزنامه هم شامل عباس عبدی و احمدزیدآبادی است.
دبیر تحریریه روزنامه مهدی افروزمنش است، خانم سمیه متقی دبیر گروه سیاسی، خانم خاطره وطن خواه دبیر گروه اقتصادی، آرمین منتظری، دبیر گروه سیاست خارجی و بین الملل، خانم الناز محمدی، دبیر گروه اجتماعی، علی ورامینی دبیر گروه رسانه و صفحه آخر، امیر جدیدی دبیر گروه عکس است. خانم شبنم رحمتی و محسن کسایی دبیران بخش آنلاین هم مهین هستند. دفتر روزنامه هم میهن در خیابان میرزای شیرازی است.

هم میهن قرار است روزنامه ای بدون کپی‌پیست، با تولیدات منصفانه،‌ بی‌طرفانه و ادبیاتی خلاق و آرام، در جهت دفاع از موجودیتی به نام ایران(میهن) و مردم(هم‌میهن) باشد. روزنامه ای که هر مطالب آن به نوعی خواندنی و قابل استفاده باشد.

انتشار مجدد روزنامه هم مهین را تبریک می‌گوییم و برای همکاران خوبمان آرزوی موفقیت داریم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.