شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 24329
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, فرهنگی تاریخ انتشار : 16 فروردین 1402 - 13:59 | 89 بازدید | ارسال توسط :

کیومرث پوراحمد درگذشت

کیومرث پوراحمد در ۷۴ سالگی از دنیا رفت. این کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ایرانی صبح امروز در شهرک ساحلی انزلی درگذشته است. این فیلمساز متولد سال ۱۳۲۸ در نجف آباد استان اصفهان سال گذشته فیلم «پرونده باز است» را ساخت که در جشنواره فجر شرکت داشت. پوراحمد فعالیت خود را با نقدنویسی به خصوص در […]

کیومرث پوراحمد درگذشت

کیومرث پوراحمد در ۷۴ سالگی از دنیا رفت.

این کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ایرانی صبح امروز در شهرک ساحلی انزلی درگذشته است.

این فیلمساز متولد سال ۱۳۲۸ در نجف آباد استان اصفهان سال گذشته فیلم «پرونده باز است» را ساخت که در جشنواره فجر شرکت داشت.

پوراحمد فعالیت خود را با نقدنویسی به خصوص در ماهنامه فیلم آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلوزیونی آتش بدون دود وارد سینما شد. فیلم شب یلدا الهام‌گرفته از زندگی خود اوست.

پوراحمد شرح حال خود را در کتابی تحت عنوان «کودکی نیمه‌تمام» منتشر کرده‌است. مادرش، پروین دخت یزدانیان با بازی در فیلم‌های او، کار بازیگری را آغاز کرد و آثار برجسته‌ای با بازی او به ثبت شد. دخترش، مریم پوراحمد هم در فیلم شب یلدا به ایفای نقش پرداخته‌است. فیلم مستندی دربارهٔ زندگی پوراحمد به نام (دربارهٔ کیومرث پوراحمد) به کارگردانی اردلان عاشوری در سال ۸۳ ساخته شده‌است. این فیلم در بخش مستندهای بلند بیست و سومین جشنواره فجر حضور داشته‌است. پوراحمد در سال ۱۳۸۵ فیلم اتوبوس شب را ساخت که مورد تحسین منتقدان و عموم قرار گرفت. پرونده باز است آخرین فیلم او بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.