شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 35122
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 02 فروردین 1403 - 0:33 | 92 بازدید | ارسال توسط :
در گفت و گوی اختصاصی با " برترین دروازه‌بان سال هندبال بانوان" مطرح شد:

رکودار حضور در تمام رده های ملی تیم هندبال هستم/ به این آب و خاک و کشور افتخار می‌کنم

مهناز روزبهانی، دختر جوان هندبالیست ملایری با درخشش خود به عنوان سنگربان در مسابقات هندبال دختران ایران، نگاه های زیادی را به خود جلب کرده است. به گزارش چراغ روشن؛ ” الناز یارمحمد توسکی”؛ دختر شگفتی ساز هندبال ایران، ۱۸ ساله، در خانواده ای مذهبی متولد شده است، شغل پدرش آزاد و مادرش خانه دار […]

رکودار حضور در تمام رده های ملی تیم هندبال هستم/ به این آب و خاک و کشور افتخار می‌کنم

مهناز روزبهانی، دختر جوان هندبالیست ملایری با درخشش خود به عنوان سنگربان در مسابقات هندبال دختران ایران، نگاه های زیادی را به خود جلب کرده است.

به گزارش چراغ روشن؛ ” الناز یارمحمد توسکی”؛ دختر شگفتی ساز هندبال ایران، ۱۸ ساله، در خانواده ای مذهبی متولد شده است، شغل پدرش آزاد و مادرش خانه دار است؛ وی یک برادر هشت ساله نیز دارد.

وی نقش موثری در تیم هندبال دختران ایران داشته و در دو سال گذشته افتخار حضور در تمام رده‌های ملی یعنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را کسب کرد است. با این بانوی جوان و موفق ملایری به گفت و گو نشستیم که ماحصل آن در پی می آید:
*****

_لطفاً خودتان را به صورت کامل معرفی کنید، از چه سنی ورزش را شروع کردید و تا به حال چه موفقیت‌هایی را به دست آورده اید؟

■ الناز یارمحمد توسکی و اصالتاً اهل ملایر و « لر » هستم، از کودکی عاشق ورزش بودم و همیشه هدفم این بود که بتوانم با موفقیت در عرصه ورزشُ نام شهر خود را سرافراز کنم.
همیشه این رویا را در سر داشتم و خدا را شکر امروز تا حدی موفق شدم و توانستم تا این لحظه به هدفی که داشتم جامه عمل بپوشانم، در ادامه به موفقیت‌هایی که با کمک مربیان، خانواده دوستان مردم و مسئولان شهرم به دست آوردم اشاره می‌کنم.

_عضو چه تیم‌هایی بوده‌اید و در رابطه با موفقیت‌هایتان در خارج از کشور توضیح بدهید؟

■ در رابطه با این سوال باید بگویم من در ابتدای فعالیت با حضور در لیگ برتر یا سوپر لیگ هندبال بانوان، با تیم شهرداری ملایر کار خود آغاز کردم و موفق شدیم در سال اول کار خارق‌العاده انجام بدهیم و روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم، و با این تیم جوان و با مربی عزیزم « خانم ملکی» مدال کسب کنیم و در ادامه مسیر حرفه‌ای یا به اصطلاح ورزشی کریر خود، با پیشنهادهای زیادی مواجه شدم و امسال بین آنها تصمیم گرفتم به اصیل‌ترین باشگاه و تیم ورزشی یعنی «باشگاه بزرگ فولاد مبارکه سپاهان» بپیوندم، که از این بابت خیلی خوشحال هستم.

اما اگر بخواهم در رابطه با تیم‌های ملی که افتخار پوشیدن لباسشان به عنوان سرباز وطن را داشتم باید اشاره کنم با افتخار تمام من جزو ۴ یا ۵ بازیکن معدودی هستم که در دو سال گذشته افتخار حضور در تمام رده‌های ملی یعنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را داشتم که این خودش یک رکورد محسوب می شود و این موفقیت چشمگیر را مرهون زحمات خودم و تلاش‌های شبانه روزی این سال‌ها می‌دانم.
ماحصل حضور من در این رده‌ها قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی آسیا حضور در دو مسابقات جهانی و مجدداً کسب سهمیه جهانی برای سال ۲۰۲۴ بود، که این امر یک رکورد به حساب می آید.

_در مورد نحوه انتخاب بهترین دروازه‌بان تیم ملی هندبال بانوان توضیح بدهید؟ چه آیتم‌ها و ویژگی‌های مد نظرشان بوده است برای این انتخاب؟

■ اینجا لازم است یک توضیح بدهم و مسئله را کمی شفاف‌تر بیان کنم؛ عنوانی که من به دست آوردم ” برترین دروازه‌بان سال هندبال بانوان” بود، نه تیم ملی، چون تیم ملی از ۳ یا ۴ گلر محدود و معدود، تشکیل شده است اما این انتخاب از بین تمام دروازه‌بان‌های شاغل در لیگ بود که واقعاً بابتش خوشحال هستم.

این انتخاب کاملاً فنی و کارشناسی شده و دقیق بوده است، کارشناس‌های رشته هندبال تمام بازی‌ها را تک به تک آنالیز کردند و در این آنالیز آن کسی که بهترین عملکرد را در هر پُست تخصصی داشته، انتخاب شده است و من افتخار این را داشتم که به عنوان ” بهترین دروازه‌بان” شناخته شوم.

_چه افرادی در زمینه موفقیت شما سهیم بودند، از مسئولین و ادارات شهرستان چه ارگان‌هایی شما را حمایت کردند؟

■ همه افراد در زندگی هیچ موفقیتی را به تنهایی نمی‌توانند به دست بیاورند، من هم از این قضیه مستثنا نیستم و آن چیزی که هستم و دوست دارم خیلی بیشتر از این باشم، حاصل زحمات خانواده عزیزم و مربی های بی‌نظیرم بوده است و اگر آنها نبودند، معلوم نبود اصلاً استعداد من کشف می شد یا خیر!
راجع به بخش دوم سوالتان باید بگویم که خدا را شکر در سطح کشور، من را به عنوان ” نماینده ملایر” می‌شناسند؛ نگاه من به این موضوع کاملاً مثبت است و قطعاً در آینده مدیران ادارات و ارگان‌های شهرستان کما فی السابق و بیشتر از قبل قرار است که از من حمایت کنند و از زحمات مربی‌ها و خانواده عزیزم، پاسداشتی داشته باشند.

در چه رشته‌ای تحصیلی ادامه تحصیل می دهید؟ و چه انتظاری از مسئولین ملایر برای حمایت از خود و سایر بانوان ورزشکار دارید؟

■ من دانشجوی یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران یعنی دانشجوی دانشگاه اصفهان و در رشته تربیت بدنی مشغول به تحصیل هستم و طبیعتاً این رشته را تا مقاطع بالاتر ادامه خواهم داد.
راجع به بخش دوم این سوال باید فقط سه کلمه گفت” حمایت، حمایت، حمایت “…مسئولین باید بدانند که با حمایت از بانوان مستعد ورزشکار، می توانند ده‌ها ” الناز یارمحمد توسکی” دیگر را به ورزش کشور معرفی کنند.

_رسانه‌های معاند متاسفانه روی مسئله عقب افتادگی بانوان ایران به خاطر حجاب پافشاری می‌کنند، اما ما می‌بینیم افراد موفقی چون شما در سطح کشور و جهان خوش می‌درخشند در این زمینه توضیح بدهید؟

■ من برای جریان های رسانه ای معاند و کسانی که احمقانه و کورکورانه از آنها حمایت می کنند و آب به آسیاب دشمنان نظام و انقلاب می ریزند، واقعا متاسفم…

من به عنوان دختر ایران زمین؛ به این آب و خاک و کشور افتخار می‌کنم؛ من به عنوان یک بانوی ورزشکار ایرانی که با حجاب زیبای اسلامی در مسابقات بزرگ بین المللی حضور پیدا می‌کند، به آزادگی و سرافرازی میهن و وطنم افخار می کنم. نتایجی که ما در میادین ورزشی به دست آوردیم، ثابت می‌کند که رسانه‌های غربی چقدر خبیثانه و مغرضانه راجع به موضوعی که اصلاً حق ندارند راجع به آن صحبت کنند، اظهار نظر می کنند.

_آیا بانوان ورزشکار چون شما، از تیم ملی حقوق دریافت می‌کنند؟ میزانش تقریباً چقدر است؟

■ چه سوال جالبی، شاید سوال خیلی از مردم هم باشد، باید بگویم که ما “فوتبالیست” نیستیم!!!

با افتخار تمام تاکید می‌کنم من و همبازی های من در تیم ملی هندبال ایران، با تمام عزت و سربلندی “سرباز وطن” هستیم، و سرباز هیچ وقت توقعی از مام وطن ندارد، اما به صورت کلی اگر بخواهم توضیح بدهم باید بگویم ما برای ملی پوش شدن هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنیم، فقط یک سری پاداش‌ها هست که در مسابقات بین‌المللی در صورت بُرد به ما تعلق می‌گیرد، برای بنده کل مجموع این پاداش ها در این ۳ سالی که ملی پوش بودم به اندازه درآمد دریافتی یک ماهه یک راننده تاکسی اینترنتی نبوده است… من به عشق اهتزار پرچم کشورم بازی می کنم.

■ در پایان باید تاکید کنم تمام کسانی که قصد دارند ” ورزش حرفه‌ای” را آغاز کنند کاملاً لازم است که یک روانشناس و یک مدیر برنامه خوب را کنار خود داشته باشند و هرگز از این قضیه غافل نشوند، از سوی دیگر بانوان به توانایی خود ایمان داشته و برای حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه، حتما ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.