شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 23728
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 14 اسفند 1401 - 12:42 | 96 بازدید | ارسال توسط :

آیین افتتاحیه  نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی  ایران (مرکز هم‏آفرینی سردار قاسم سلیمانی) برگزار می شود

همزمان با نیمه شعبان و عید میلاد حضرت مهدی (عج) با حضور دکتر دهقانی فیروز آبادی معاون علمی ، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست جمهوری ، دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی کشور و مسئولین ملی و استانی ، ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی شانزدهم اسفندماه به صورت رسمی افتتاح می شود. به گزارش مسیحا اقتداریان […]

آیین افتتاحیه  نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی  ایران (مرکز هم‏آفرینی سردار قاسم سلیمانی) برگزار می شود

همزمان با نیمه شعبان و عید میلاد حضرت مهدی (عج) با حضور دکتر دهقانی فیروز آبادی معاون علمی ، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست جمهوری ، دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی کشور و مسئولین ملی و استانی ، ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی شانزدهم اسفندماه به صورت رسمی افتتاح می شود.
به گزارش مسیحا اقتداریان خبرنگار پایگاه خبری صدای چراغ امید نیوز، مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز  با اعلام این خبر، گفت: این ساختمان با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال و در مساحت ۷۰۰۰ هزار متری آماده بهره برداری است. این مجتمع با سرمایه گذاری و همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان البرز ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش پارک علم و فناوری البرز  در چهار طبقه بنا شده است. در این ساختمان ۱۱ شتابدهنده تخصصی در ۱۱ حوزه اصلی و مورد نیاز صنایع استان البرز و با هدف ایجاد پیوند میان دانشگاه و صنعت فعالیت خواهند داشت.
عباسی خاطرنشان کرد: هفته آتی به همت بخش خصوصی در صندوق پژوهش و فناوریِ استان البرز، با همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم وفناوری البرز جهاد دانشگاهی، پروژه بهره برداری از نخستین مرکز توسعه و تولیدقراردادی  ایران در کشور، آغاز می شود.
رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه مراکز توسعه و تولید قراردادی که به اختصار CDMC)) نامیده می شوند، مدلی موفق در سطح بین المللی برای ارتباط بین صنعت و دانش هستند که هدف اصلی آن ها عبارت است از: کاهش هزینه های تحقیق و توسعه در صنایع، افزایش نوآوری در محصولات و فرایندهای صنایع و تجاری‏سازی فناوری‏های جدید است.
وی افزود: یازده CDMC مستقر در این مرکز هم‏آفرینی، در حوزه های صنعتیِ مختلف از قبیل غذایی، برق و الکترونیک، ساختمانی، شیمیایی، لوازم خانگی، صنایع خلاق و غیره، فعالیت خواهند داشت. تلاش دست اندرکاران این مجموعه و تمام گروه‌ها و نهادهایی که در پیشبرد و تسریع ساختمان مرکز هم‏آفرینی شهید سلیمانی همکاری داشته اند، ایجاد فضایی مناسب برای بهره برداری نخبگان و پژوهشگران کشور در جهت سربلندی نام جمهوری اسلامی ایران، همچون همیشه درعرصه های بین المللی است.
گفتنی است افتتاح و بهره برداری از این پروژه، گامی مهم در حمایت از شتابدهنده ها، استارت آپ ها و تجاری سازی ایده های فناورانه و نوآورانه خواهد بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.