امروز : چهارشنبه, ۱۷ خرداد , ۱۴۰۲
- گزارش مراسم یادبود مرحوم دکتر سید عبدالعلی قوام
- سی و چهارمین سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد
- توضیح دفتر دکتر حدادعادل درباره انشا یک عکس و حواشی آن
- اعلام آمادگی برای خدمتگزاری به زائران بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با
- دوازدهمین سالگرد درگذشت مهندس عزت الله سحابی، هاله سحابی و هدی صابر برگزار میشود
- ادعای نشریه اینگلیسی در مورد شمخانی !
ظرفیت بالای بنادر کاسپین و انزلی در تجارت با کشورهای حاشیه خزر
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه فعالیت انجمن کشتیرانی و خدماتی ایران در حوزه تجارت و جذب کالا بسیار حائز اهمیت است، اعلام کرد: منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین بستر رشد و توسعه فعالیت های این انجمن در سطح ملی و بین المللی خواهد بود و آمادگی […]
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه فعالیت انجمن کشتیرانی و خدماتی ایران در حوزه تجارت و جذب کالا بسیار حائز اهمیت است، اعلام کرد: منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین بستر رشد و توسعه فعالیت های این انجمن در سطح ملی و بین المللی خواهد بود و آمادگی لازم به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری فراهم است.
پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به همراه روزبه مختاری و مجید ورشو ساز اعضای هیئت مدیره این انجمن، هادی کریمی مدیرعامل شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه، علیرضا چشم جهان مدیر ارشد اجرایی شرکت کاوه و علی کریمی مدیر شعبه شرکت کاوه در بندر آستارا با اکبری مقدم رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار در خصوص توسعه همکاریهای دو جانبه گفتگو کردند.
علی اوسط اکبری مقدم- رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تکمیل کریدور شمال جنوب اتصال راهآهن به مجتمع بندری کاسپین خاطرنشان کرد: با توجه به طرح توسعه مجتمع بندری کاسپین و لزوم تقویت فعالیت در کریدورهای تجاری از جمله چین، قزاقستان، ایران با محوریت بندر کاسپین و کریدور شمال جنوب این مجتمع بندری به مهمترین بندر در شمال کشور و منطقه آزاد انزلی به ها به داد و ستد کالاهای تجاری تبدیل خواهد شد.
او ضمن تشریح موقعیت ممتاز این منطقه و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای تجاری گفت: منطقه آزاد انزلی از دو بندر بزرگ و تاریخی کاسپین و انزلی برخوردار بوده که هر دو برادر با ظرفیت های بالای خود سهم زیادی در تجارت با کشورهای حاشیه خزر را به خود اختصاص داده اند.
همچنین پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در این دیدار گفت: در بندر کاسپین چشم اندازی از یک فعالیت بسیار مهم در حوزه خدمات بندری وجود دارد و ظرفیت ها و زیر ساختهای موجود و تجهیزاتی که در آینده اضافه می شود نوید بخش وجود یک بندر نسل سوم با ظرفیت های ویژه در گیلان است.
وی افزود: با توجه به فعالیت های بازرگانی کشور، یکی از اهداف توسعه لجستیکی این بندر، توسعه ترانزیت در خصوص کالاهایی است که می توان به عراق و ترکیه انتقال داد.
پل مه با اشاره به ضرورت راه اندازی کریدور شمال – جنوب با توجه به مزیت های قابل توجه آن برای اقتصاد کشور و نقش بندر کاسپین در رونق اینکریدور ادامه داد: بندر کاسپین به دلیل امتیازات ویژه در خصوص ترخیص کالا و تعرفه ها می تواند در بخش توسعه ای برای دست یافتن به حداقل های ممکن در تسهیل روابط تجاری کریدور شمال جنوب خدمات قابل توجهی را به اقتصاد داخلی ارائه نماید.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اضافه کرد:با وجود اینکه رویکرد اصلی کریدورشمال- جنوب بر اساس ترانزیت کالا است ولی می توان در کنار آن به واردات و صادرات کالای کشور در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی توجه کرد.
وی راه آهن را حلقه های مفقوده زنجیره تامین کالا و توسعه اقتصادی منطقه بر شمرد و تصریح کرد:با توجه به وضعیت نامطلوب جاده های کشور و همچنین هزینه بالای حمل کالا در حمل و نقل جاده ای، در صورت توسعه حمل و نقل ریلی، می توان شاهد فعالیت نوین لجستیکی در گلوگاه های اقتصادی بود.
پل مه خاطر نشان کرد:در صورت اتصال بندر کاسپین به راه آهن سراسری، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای اقتصاد منطقه، این بندر می تواند به عنوان یک بندر نسل سوم در کریدور شمال جنوب نقش آفرینی کند.
گفتنی است؛ در پایان این نشست است اعضای هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به همراه مهندس امین افقی معاون بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی از زیرساخت های تجاری و این منطقه بازدید به عمل آوردند.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.