شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15750
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 16 بهمن 1400 - 11:40 | 513 بازدید | ارسال توسط :

مشکلات صنعتگران قشم ناشی از چند مدیریتی است

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با صنعتگران و فعالان در واحد‌های صنعتی ـ تولیدی شهرک های صنعتی منطقه آزاد قشم، بخش عمده مشکلات صنعتگران قشم را ناشی از چند مدیریتی در حوزه صنعت و حوزه های مرتبط با آن دانست. افشار فتح الهی با بیان اینکه وقتی متولی شهرک های صنعتی و ایجاد […]

مشکلات صنعتگران قشم ناشی از چند مدیریتی است

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با صنعتگران و فعالان در واحد‌های صنعتی ـ تولیدی شهرک های صنعتی منطقه آزاد قشم، بخش عمده مشکلات صنعتگران قشم را ناشی از چند مدیریتی در حوزه صنعت و حوزه های مرتبط با آن دانست.

افشار فتح الهی با بیان اینکه وقتی متولی شهرک های صنعتی و ایجاد زیرساخت برای آنها مشخص نیست، این مشکلات نیز محل بروز و ظهور پیدا می کند، اظهار کرد: نخستین اقدام برای حل این مشکلات، تعیین تکلیف شهرک های صنعتی واقع در منطقه آزاد قشم است.

او اعلام کرد: برای به نتیجه رسیدن پیگیری ها درخصوص این مشکلات، به صنعتگران در هر شهرک صنعتی پیشنهاد می کنم هیأت امنا یا تشکلی مشابه آن را تشکیل دهند و مطالبات و مشکلات  خود را نه به صورت فردی و جزیره ای بلکه از طریق تشکل قانونی پیگیری کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: ایجاد زیرساخت ها برای شهرک های صنعتی منطقه آزاد قشم در برنامه توسعه سال ۱۴۰۱ این منطقه قرار می گیرد، مشکلات مطرح شده از سوی صنعتگران در دو سطح سازمانی و ملی قرار دارد.

او تصریح کرد: ما در مواردی که مربوط به اختیارات سازمان است بطور قطع برای برطرف کردن مشکلات اقدام خواهیم کرد و در مواردی که در سطح ملی و یا تمام مناطق آزاد کشور، موضوع مطرح می شود، مانند موضوع اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد نیز پیگیر حل آنها هستیم.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در این خصوص یادآور شد: چون اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد تبدیل به قانون شده و اصلاح این قانون نیز زمان بر است، فعلا برای متوقف کردن اجرای این قانون در مناطق آزاد از سوی دبیرخانه مناطق آزاد پیشنهاد توقف آن به شورای سران قوا ارائه شده که به محض تصویب این پیشنهاد، اجرای آن در مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد قشم متوقف می شود.
فتح الهی، درباره گلایه صنعتگران از برخورد گمرک ایران در قشم هم گفت: هر کالایی که وارد کشور می شود تابع قوانین گمرکی است ولی طبق قانون، گمرک ایران در قشم در ورود کالا به منطقه آزاد قشم نمی تواند دخالت داشته باشد و صرفا حق دخالت در خروج کالا از این منطقه به داخل ایران را دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.