امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
- در مأموریت ناوگروه ۸۶ به تمامی نبوغ علمی دست یافتیم
- ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد آغاز میشود/ افتتاحیه مجلس دوازدهم؛ هفتم خرداد
- همایش ماموریت ویژه با حضور امیر دریادار ایرانی برگزار شد
- پیام تبریک به دکتر آریائی نژاد؛ منتخب مردم شهرستان ملایر
- مرور طرحها و قوانین مصوب مجلس یازدهم در فرصت باقیمانده
- اعلام نتیجه نهایی انتخابات مجلس در تهران
قطار باری چین و اروپا نشاط را به بازار جهانی تزریق می کند
برنامه ریز اقتصادی چین روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: قطار باری چین-اروپا نقش مهمی در تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین المللی و تضمین ثبات زنجیره های صنعتی و تامین جهانی داشته است.
شو گفت، چین از ماه جولای خدمات قطار باری را در ۸۲ مسیر به ۱۹۶ شهر در ۲۴ کشور اروپایی راه اندازی کرد.
از زمانی که اولین قطار در ماه مارس ۲۰۱۱ از شهرداری چونگچینگ در جنوب غربی چین به سمت دویسبورگ در غرب آلمان حرکت کرد، خدمات قطار باری چین-اروپا به ویژه پس از اجرای طرح کمربند و جاده شاهد توسعه پررونقی بوده است.
شو گفت: قطار باری چین-اروپا تا پایان ماه جولای در مجموع بیش از ۵۷ هزار سفر انجام داده که حامل ۵٫۳ میلیون کانتینر واحد معادل بیست فوتی (TEUs) کالا به ارزش نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار بوده است، و این در حالی است که نرخ جامع کانتینر سنگین ۹۸٫۳ درصد است.
رده کالاهای حمل شده به تدریج از تلفن همراه، رایانه و سایر محصولات فناوری اطلاعات به پوشاک، اتومبیل، غلات، شراب، دانههای قهوه، چوب و ۵۳ گروه دیگر رسید و به بیش از پنجاه هزار نوع گسترش یافت که تمامی نیازهای زندگی در طول مسیر را پوشش میدهد.
زمانی که بیماری همه گیر کووید-۱۹ و بحران درگیری روسیه و اوکراین مانع از حمل و نقل دریایی و هوایی شد، خدمات قطار باری چین با داشتن ایمنی، ثبات و کارایی لازم به عنوان یک انتخاب قابل اعتماد در لجستیک جهانی ظاهر شد. هزینه این نوع لجستیک در حدود یک پنجم حمل و نقل هوایی است و در مقایسه با حمل و نقل دریایی حدود یک چهارم زمان را می طلبد.
توسعه سریع قطارهای باری چین-اروپا باعث رونق تجارت در طول مسیر شده است.
در سال ۲۰۲۱، حجم تجارت بین چین و ۲۴ کشور اروپایی که با قطارهای باری به یکدیگر متصل هستند، با افزایش ۱۹٫۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۶٫۹ تریلیون یوآن (۱٫۱ تریلیون دلار) رسید. در سال گذشته صادرات چین به ۲۴ کشور به ۴٫۳ تریلیون یوآن (۰٫۷ تریلیون دلار) رسید که نسبت به سال قبل از آن ۲۱٫۷ درصد افزایش داشت، در حالی که واردات به نرخ ۲٫۶ تریلیون یوآن (۰٫۴ تریلیون دلار) رسید که ۱۶٫۶ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش داشت.
قزاقستان، بزرگترین کشور محصور در خشکی جهان است که با کمک قطار باری چین-اروپا مسیری را به سمت دریا باز کرده و محصولات خود مانند گندم را از طریق چین به بازار آسیای جنوب شرقی ارسال میکند.
این قطار باری روسیه، آلمان و هلند را به بازار گستردهتری برای صادرات محصولاتشان مانند چوب، غلات، محصولات دامپروری و میوهها متصل کرده است.
صدای چراغ امیدنیوز - چین -
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.