شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 16 June , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37107
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 02 خرداد 1403 - 19:31 | 34 بازدید | ارسال توسط :

ناتو به ۲ سال زمان برای مسلح سازی کامل اوکراین نیاز دارد

بلومبرگ گزارش داد که وزیر دفاع سوئد از متحدان غربی خود خواسته تا خرید تسلیحات را ۲ برابر کنند؛ زیرا روسیه سریع تر از ناتو عمل می کند و برای تجهیز کامل اوکراین به دو سال زمان نیاز است.
ناتو به ۲ سال زمان برای مسلح سازی کامل اوکراین نیاز دارد

به گزارش صدای چراغ امیدنیوز به نقل از ایسنا، «پال جانسون» وزیر دفاع سوئد همچنین گفت: انتظارم این است که سریع‌تر رفتار کنیم اما برای تسلیح کامل اوکراین به یک یا ۲ سال زمان نیاز داریم.

این مقام دفاعی سوئد همچنین خاطرنشان کرد، استکهلم به ابتکارعمل آلمان در تامین سامانه‌های دفاعی هوایی پاتریوت بیشتر ملحق شده اما اذغان کرد که انتقال این پدافندهای هوایی به اوکراین به دفاع سوئد به شدت خدشه وارد می‌کند.

کی‌یف از کمبود سامانه‌های دفاع هوایی غربی شکایت می‌کند؛ کمبودهایی که نیروها و زیرساخت‌هایش را در معرض حملات دوربرد روسیه قرار می‌دهد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که ارتش او به ۲۵ سامانه پاتریوت ساخت آمریکا نیاز دارد که قیمت هر یک از آنها بیش از یک میلیارد دلار است.

بلومرگ نوشت که به‌عنوان جایگزینی برای کمک‌های بیشتر، برخی از مقامات غربی پیشنهاد کرده‌اند که کشورهای اروپای شرقی می‌توانند از سامانه‌های پاتریوت خودشان برای رهگیری موشک‌های روسیه بر فراز غرب اوکراین استفاده کنند. دولت آلمان اخیرا اعلام کرد که با چنین پیشنهادی مخالف است؛ زیرا به منزله دخالت مستقیم اعضای ناتو در جنگ است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.