شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36945
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1403 - 12:49 | 72 بازدید | ارسال توسط :

یک منحنی نویدبخش که اعتماد جهان به اقتصاد چین را تایید می‌کند

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و کمیسیون اروپا اخیرا پیش‌بینی رشد اقتصادی چین برای سال جاری را 0.2 درصد افزایش داده‌اند.
یک منحنی نویدبخش که اعتماد جهان به اقتصاد چین را تایید می‌کند

شاخص اعتماد جهانی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی که توسط موسسه Kearney یک شرکت مشاوره مدیریت بین‌المللی منتشر شده، نشان می‌دهد که چین از رتبه هفتم در سال گذشته به رتبه سوم صعود کرده و در میان بازارهای نوظهور در صدر قرار دارد.

«اداره ملی آمار» چین هفدهم مه (۲۸اردیبهشت)، عملکرد اقتصادی خود را در ماه آوریل منتشر و پیش‌بینی‌های خارجی را تایید کرد. ارزش افزوده شرکت‌های صنعتی ملی نسبت به آوریل سال گذشته ۶٫۷ درصد افزایش یافته و این شاخص نسبت به ماه گذشته ۲٫۲ رشد درصدی بیشتر داشته است. شاخص فعالیت تجاری صنعت برای ۴ ماه متوالی در محدوده رونق قرار داشته است. مجموعه‌ای از داده‌ها یک منحنی صعودی را نشان می‌دهد که طبق آن اقتصاد چین با ثبات حرکت  می‌کند، روند صعودی خود را ادامه می‌دهد و عوامل مثبت در حال انباشته شدن هستند.

عملکرد تجارت خارجی چین نیز نوید را برای جهان به ارمغان آورده است؛ در ماه آوریل، واردات و صادرات کالاهای چین ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. از منظر صادرات، مزیت‌های صادراتی محصولات مکانیکی و الکتریکی تثبیت شده که در میان آنها، نرخ رشد صادرات مدارهای مجتمع (IC) و خودرو از ۲۰ درصد فراتر رفت که نشان می‌دهد ساختار داخلی اقتصاد چین به طور پیوسته بهبود یافته است. در زمانی که احیای اقتصاد جهانی کند است، واردات و صادرات چین انعطاف پذیری بیش از حد انتظار نشان داده و اعتماد سرمایه گذاران خارجی را افزایش داده است.

به همین دلیل، چین همچنان یک «مقصد پرطرفدار» برای سرمایه گذاری جهانی است. چند روز پیش، سومین اجلاس جهانی ترویج تجارت و سرمایه گذاری با حضور ۱۸ اتاق بازرگانی خارجی در چین درشهر پکن برگزار شد. از نمایشگاه مصرف «های‌نان» گرفته تا نمایشگاه «گوانگ‌جو» ، حضور خریداران خارجی شرکت کننده رکورد جدیدی را به ثبت رساند. این نشان می‌دهد آنها کماکان در بازار بزرگ چین  فرصت‌ها را می‌یابند و  فرصت‌های مدرنیزاسیون به سبک چینی را به اشتراک می‌گذارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.