شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36979
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1403 - 13:37 | 70 بازدید | ارسال توسط :

پارک‌های صنعتی چین در قاره سیاه؛ فرصتی برای جهانی شدن «ساختِ آفریقا»

مشتریان هنگام ورود به یک فروشگاه لوازم خانگی در یک مرکز خرید در کامپالا، پایتخت اوگاندا، جذب چیدمان فضای بزرگ و روشن و سبک دکوراسیون مدرن و ساده می‌شوند.
پارک‌های صنعتی چین در قاره سیاه؛ فرصتی برای جهانی شدن «ساختِ آفریقا»

در این فروشگاه که «UHome» نام دارد، پوستری روی دیوار قسمت فروش تلویزیون نصب شده که به شکلی خاص توجه را به خود جلب می‌کند. روی این پوستر علاوه بر درنای تاج‌دار خاکستری، پرنده ملی اوگاندا، مخفف انگلیسی «BUBU» نیز روی آن نقش بسته که به معنای «اوگاندایی بخرید، اوگاندا را بسازید» (محصولات داخلی بخر، کشور را بساز) است.

این ابتکار توسط دولت اوگاندا اجرا شده تا تولید داخلی و مصرف محلی را ترویج کند.

به گفته «عبدول سکبالیا» مدیر فروش UHome، بیشتر لوازم خانگی فروخته شده در این فروشگاه در «پارک صنعتی چین-اوگاندا امباله» تولید شده و مستقیما به این فروشگاه ارسال شده است. مدل عملیاتی تولید خودکفا و فروش به وسیله خودمان موثر است.

زنجیره تولید تا خرده فروشی کوتاه شده و هزینه‌ها به شکل قابل توجهی کاهش یافته‌اند.

UHome با مدیریت زنجیره تامین کارآمد و محصولات کیفی و قیمت‌های پایین محصولاتش به شدت در میان مصرفکنندگان محلی محبوبیت یافته است.

«پارک صنعتی چین-اوگاندا امباله» تقریبا ۲۰۰ کیلومتر از کامپالا فاصله دارد و سه بزرگراه ملی نزدیک آن است.

شهر امباله در شرق اوگاندا در جایی واقع شده که برای حمل و نقل داخلی از اوگاندا به بندر مومباسا در کشور همسایه یعنی کنیا، ضروری است. این شهر یک مزیت جغرافیایی دارد.

این پارک صنعتی ملی اوگاندا درست مثل UHome، مورد سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری «گروه تیان‌تانگ» شرکت خصوصی چینی قرار گرفته است. از زمان راه‌اندازی آن در مارس ۲۰۱۸، بیش از ۴۰ شرکت جذب آن شده و بیش از پنج هزار شغل محلی ایجاد شده است.

اقتصاد آفریقا مدت‌هاست به صادرات محصولات اولیه متکی بوده و تولید صنعتی و توانمندی‌های فرآوری آن ضعیف هستند. دولت اوگاندا طی سال‌های اخیرا قاطعانه اصلاحات را ترویج کرده و صنعتی‌سازی را به عنوان راهی مهم برای دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار دنبال کرده، سرمایه‌گذاری خارجی را از طریق ترجیحی مانند معافیت‌های مالیاتی و کاهش مالیات جذب نموده و پارک‌های همکاری صنعتی را تاسیس کرده است.

توسعه پارک صنعتی چین-اوگاندا امباله مظهر تعمیق، توسعه و بهبود کیفیت مستمر همکاری صنعتی‌سازی چین-آفریقا محسوب می‌شود.

«دیوید باهاتی» وزیر تجارت، صنعت و تعاون اوگاندا، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: پارک‌های صنعتی که توسط شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران چینی در اوگاندا اداره می‌شوند از منابع محلی برای توسعه تولید و کمک به همکاری صنعتی‌سازی آفریقا و چین استفاده می‌کنند و همکاری برای رسیدن به سطوح جدید ادامه دارد.

وی با اشاره به اهداف «دستورکار اتحادیه آفریقا ۲۰۶۳»، تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که این پارک‌های صنعتی برندهای آفریقایی بیشتری تولید کنند و این فرصت فراهم شود که «ساخت آفریقا» جهانی گردد!

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.