شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37001
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, خبر ویژه تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1403 - 23:10 | 126 بازدید | ارسال توسط :

رونمایی از گزینه های احتمالی ریاست مجلس خبرگان

در حالی از گزینه های احتمالی ریاست مجلس خبرگان در دوره جدید، رونمایی شده است که "اعرافی"، "مدرسی یزدی"، "موحدی کرمانی" و "حسینی بوشهری" در این لیست قرار دارند.
رونمایی از گزینه های احتمالی ریاست مجلس خبرگان

به گزارش صدای چراغ امیدنیوز، اولین جلسه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح روز سه‌شنبه اول خردادماه برگزار خواهد شد و اولین دستور کار این مجلس، انتخاب اعضای هیات رییسه خواهد بود.

گفتنی است از سال ۱۳۹۵ آیت الله احمد جنتی ریاست این مجلس را برعهده داشت که در این دوره ثبت نام نکرده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم از اعضای مجلس خبرگان رهبری، درباره اینکه چه افرادی در معرض کاندیداتوری برای انتخابات هیات رییسه خبرگان رهبری هستند، گفت: طبق شنیده ها، آقایان «مدرسی‌یزدی»، «حسینی ‌بوشهری» و «موحدی ‌کرمانی» سه گزینه اصلی و مطرح برای ریاست خبرگان رهبری هستند که هر سه از شانس یکسان برای پیروزی برخوردار هستند.

مصباحی‌مقدم همچنین تصریح کرد: رقابت‌های رایج انتخاباتی برای ریاست‌ مجموعه‌ها و نهادهای مختلف، در مجلس خبرگان صدق نمی‌کند و آنچه در انتخابات هیات رییسه خبرگان مطرح است، بیشتر تعارفات علمایی است که ممکن است آقایان در صورتی که رقیب را اصلح و شایسته بدانند، قصدی برای رقابت نداشته باشند.

علاوه بر اسامی گفته شده توسط مصباحی مقدم، گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره کاندیداتوری آیت‌الله رییسی برای ریاست مجلس خبرگان وجود دارد که چند منبع خبری گفتند این موضوع تنها در حد شنیده‌هاست اما به گفته آنها، در صورت تمایل آقای رییسی و البته در صورتی که در سانحه بالگرد، اتفاقی برای وی رخ نداده باشد، وی می‌تواند مورد اقبال اعضای خبرگان قرار بگیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.