شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 16162
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 12 اسفند 1400 - 14:23 | 508 بازدید | ارسال توسط :

رابطه مستقیم اقتصاد و سیاست در چین

سرعت رشد و توسعه اقتصادی به سیاست کشورها بستگی دارد. این در حالی است که همیشه موضوع پویایی در حوزه اقتصادی مطرح بوده و همچنان نیز مطرح است. جمعیت، وسعت کشور، ساده زیستی، سیاست و زیرساخت های موجود در حوزه اقتصادی باعث موفقیت چین شده است به طوری که توانسته اقتصادی پیشرفته برای این کشور […]

رابطه مستقیم اقتصاد و سیاست در چین

سرعت رشد و توسعه اقتصادی به سیاست کشورها بستگی دارد. این در حالی است که همیشه موضوع پویایی در حوزه اقتصادی مطرح بوده و همچنان نیز مطرح است.
جمعیت، وسعت کشور، ساده زیستی، سیاست و زیرساخت های موجود در حوزه اقتصادی باعث موفقیت چین شده است به طوری که توانسته اقتصادی پیشرفته برای این کشور رقم بزند.
گرچه تمامی کشورها هم می توانند همانند چین باشند اما سرعت رشد به سیاست آن کشورها بستگی دارد. اگر مانند چین در سیاست های اقتصادی تغییراتی نداشته باشند، می توانند به رشد و توسعه اقتصادی دست یابند.
چین کشوری است که در این حوزه با قدرت گام برمی دارد و اگر همین روند را ادامه دهد به طور قطع می تواند رتبه نخست حوزه اقتصاد دنیا را از آن خود کند.
می دانیم که امروز ویروس کرونا در اقتصاد جهان رکود ایجاد کرده است اما با کاهش آن شرایط نیز تغییر می کند و اقتصاد رونق پیدا خواهد کرد.
کشور چین به طور قطع برای کنترل ویروس کرونا مردمی همراه و حاکمیتی محکم و مقتدر داشته است که توانسته با سرعت و سختگیری در محدودیت ها هم کرونا را کنترل کند و هم مانع ضربه به اقتصادش شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.