شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15960
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 24 بهمن 1400 - 13:58 | 542 بازدید | ارسال توسط :

ذخایر بنزین مطلوب است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران واردات بنزین از نوروز سال ۱۴۰۱ را تکزیب کرد و گفت: برای تامین بنزین مورد نیاز در نوروز امسال برآوردهای خوبی داشتیم و اکنون ذخایر بنزین مطلوب است و این در شرایطی بود که دغدغه تامین سوخت زمستانی برای صنایع عمده و نیروگاه‌ها نیز وجود داشت. […]

ذخایر بنزین مطلوب است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران واردات بنزین از نوروز سال ۱۴۰۱ را تکزیب کرد و گفت: برای تامین بنزین مورد نیاز در نوروز امسال برآوردهای خوبی داشتیم و اکنون ذخایر بنزین مطلوب است و این در شرایطی بود که دغدغه تامین سوخت زمستانی برای صنایع عمده و نیروگاه‌ها نیز وجود داشت.

جلیل سالاری با اشاره به میانگین مصرف روزانه ۸۶ میلیون لیتر بنزین در کشور، گفت: اکنون ذخایر بنزین در شرایط مطلوبی است و نوروز سال ۱۴۰۱ واردکننده بنزین نمی‌شویم.

سالاری به اقدامات انجام شده در پالایشگاه لاوان به منظور افزایش تولید بنزین کشور اشاره کرد و گفت: در چند روز گذشته اقداماتی در پالایشگاه لاوان در خصوص جلوگیری از خام‌فروشی انجام شد.

وی اضافه‌کرد: مدت‌ها بود نفتای این پالایشگاه را با قیمت‌های پایین صادر می‌کردند و این در حالی بود که واحد تبدیل نفت به بنزین تکمیل شده بود و معطل کاتالیست بود.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه مهلت دو ماهه داده شد تا صادرات نفتا متوقف شود، افزود: اکنون در پالایشگاه لاوان، نفتا تبدیل به بنزین می‌شود.

وی دلیل تمایل شرکت‌های پالایشی برای صادرات نفتا را درج قیمت‌های بالاتر برای این محصول در مقایسه با بنزین در صورت‌های مالی سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: این در حالی است که قیمت بنزین ۱۵ تا ۲۰ دلار نسبت به نفتا بالاتر است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.