شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15276
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 19 دی 1400 - 10:39 | 569 بازدید | ارسال توسط :

تولیدات چین در رقابت با تولیدات غربی حرف برای گفتن دارد

یک کارشناس امور بین الملل با بیان اینکه بسیاری از تولیدات چین در رقابت با تولیدات غربی حرف برای گفتن دارد، اعلام کرد: چینی ها مسیر به دست گرفتن بازارهای اقتصادی، شکل دهی به تولید، تسلط بر بازارهای هدف و رقابت با جهت گیری های سیستم توسعه گرای غربی را از منظر کیفی دنبال می […]

تولیدات چین در رقابت با تولیدات غربی حرف برای گفتن دارد

یک کارشناس امور بین الملل با بیان اینکه بسیاری از تولیدات چین در رقابت با تولیدات غربی حرف برای گفتن دارد، اعلام کرد: چینی ها مسیر به دست گرفتن بازارهای اقتصادی، شکل دهی به تولید، تسلط بر بازارهای هدف و رقابت با جهت گیری های سیستم توسعه گرای غربی را از منظر کیفی دنبال می کنند.

مهدی مطهرنیا به بازار هدف این تولیدات که همان کشورهای غربی است، اشاره کرد و افزود: تولیدات چین برای آنها مزیت اقتصادی دارد. به بیان دیگر بهترین تولیدات چین در خدمت کشورهای پیشرفته جهان قرار می گیرد و در این بخش چین به عنوان شریک اقتصادی به حساب می آید.

او با تاکید بر اینکه چین هم اکنون به عنوان یک قدرت بزرگ اقتصادی در بعضی از موقعیت ها محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این نکته را هم نباید فراموش کنیم که هنوز در جنبه های گوناگون توسعه اقتصادی، چین در رقابت با ایالت متحده آمریکا به طور کامل نتوانسته سبقت بگیرد.

این کارشناس امور بین الملل با اشاره به اینکه اگر آمریکا بخواهد تولیدات مکانیکی و الکترونیکی قدیم را در عرصه سوم انقلاب صنعتی تولید کند دارای مزیت اقتصادی نیست، اذعان کرد: این در حالی است که بهترین قطعات در پکن تولید و با صرفه اقتصادی کمتر و کیفیت بالاتر در دست کاربران آمریکایی و اروپایی قرار می گیرد.

مطهرنیا با اشاره به اینکه چین به عنوان یک تمدن هزاره ای در میان پنج تمدن تاریخی جهان دارای زیرساخت های مشخصی برای رسیدن به توسعه محسوب می شود، عنوان کرد: توسعه در چین یک برنامه اقتدارگرایانه دارد و به طبع بیش از آنکه به توسعه نزدیک باشد به رشد و پیشرفت نزدیک است.

او با بیان اینکه تولید و تنوع تولیدات در گستره ها و لایه های گوناگون چین به چشم می خورد، اظهار کرد: این کشور از منظر کیفی در دهه های گذشته تلاش کرده است و پیشرفت خود را به سمت نوعی توسعه اقتدارگرایانه در رقابت با ایالت متحده آمریکا رهبری و مدیریت می کند.

این کارشناس امور بین الملل با تاکید بر اینکه چین از منظر اقتصادی یک نظام تلفیقی توسعه گرا است، خاطرنشان کرد: این کشور در درون خود با توجه به نظام کهن اجتماعی که از قرون پیش برایش باقی مانده است، اثر پذیر است. بنابراین بحث توسعه و رویکردهای آن با مرکزیت حزب حاکم چین به عنوان مرکز قدرت و موثر بر لایه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

مطهرنیا با اشاره به این نکته که اقتدارگرایی مشخصه اصلی توسعه در چین است، بیان کرد: این اقتدارگرایی سعی کرده است قوانین بازار آزاد و رقابت در عرصه بین المللی را در یک مسیر و فضای تلفیقی قرار دهد و از معادلات بین المللی به عنوان رقیب اصلی ایالت متحده آمریکا به دشمن تبدیل نکند. باید گفت نوعی اقتدارگرایی منعطف در مسیر توسعه چین، خود را به نمایش گذاشته است.

او با بیان اینکه اقتصاد جهانی یک اقتصاد پیوسته است، تصریح کرد: همه پایتخت های کشورهای بزرگ لازم و ملزون هم هستند. تولیدات در بسیاری از کشورها صرفه اقتصادی ندارد اما در چین به دلیل داشتن جمعیت زیاد و منابع این صرفه اقتصادی هنوز وجود دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.