شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36370
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1403 - 17:55 | 65 بازدید | ارسال توسط :

افزایش مبادلات میان چین و اروپا با حذف ویزا

طی مدت‌های اخیر، چین با گسترش «دایره دوستان بدون ویزا» رفت و آمد و همکاری بین افراد چین و اروپا را ترویج می‌دهد. با توجه به همین مسئله این سوال مطرح می‌شود که چین و اروپا چگونه فرصت‌های توسعه را به اشتراک می‌گذارند؟ در ادامه به بررسی برخی گزارش‌ها و خبرهای مهم که در رسانه‌های […]

افزایش مبادلات میان چین و اروپا با حذف ویزا

طی مدت‌های اخیر، چین با گسترش «دایره دوستان بدون ویزا» رفت و آمد و همکاری بین افراد چین و اروپا را ترویج می‌دهد. با توجه به همین مسئله این سوال مطرح می‌شود که چین و اروپا چگونه فرصت‌های توسعه را به اشتراک می‌گذارند؟ در ادامه به بررسی برخی گزارش‌ها و خبرهای مهم که در رسانه‌های خارجی منتشر شده نگاهی می‌اندازیم.

شبکه خبری سیاسی ایالات متحده (Politico.com): مبادلات بین چین و اروپا راحت‌تر شده است

از دسامبر سال گذشته، چین یک سیاست آزمایشی بدون ویزا برای شش کشور از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و مالزی اجرا کرده است. در ماه مارس سال جاری میلادی، چین نیز سیاست آزمایشی بدون ویزا را برای شش کشور دیگر از جمله سوئیس، ایرلند، مجارستان، اتریش، بلژیک و لوکزامبورگ به اجرا گذاشته و در این میان به غیر از مالزی، ۱۱ کشور دیگر از کشورهای اروپایی هستند. تحلیلگران بر این باورند که این نشان‌دهنده موضع فعال چین نسبت به مبادلات و گفتگو با کشورهای اروپایی است که نه تنها به افزایش مبادلات بین افراد دو طرف بلکه به ترویج همکاری اقتصادی و تجاری بین چین و اروپا یاری می‌کند.

تلویزیون یورونیوز فرانسه: چین و اروپا «به سوی همدیگر حرکت می‌کنند»

با هدایت مجموعه‌ای از سیاست‌های مطلوب، سفر و تجارت در چین برای اروپایی‌ها به طور فزاینده‌ای راحت‌تر شده است. داده‌ها نشان می‌دهد که علاقه مردم اروپا به چین به عنوان یک مقصد گردشگری به شدت افزایش یافته است. از آغاز سال جاری میلادی تا به حال، میزان رفت و آمد افراد چین و فرانسه نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. برخی از کشورهای اروپایی نیز اعلام کرده‌اند که فعالانه اقدامات تسهیل روادید برای شهروندان چینی را مطالعه و صدور خواهند کرد و راهی سریع و روان برای «حرکت به سوی همدیگر» در حال هموارسازی است. چین همچنین در زمینه بهینه‌سازی راحتی پرداخت و دیگر جنبه‌ها، برای افزایش رضایت گردشگران اروپایی اقدام کرده است.

روزنامه آلمانی ولت (Die Welt ): مردم اروپا مشتاق سفر به چین هستند

گردشگران کشورهای اروپایی مانند سوئیس، بلژیک و ایرلند مشتاق سفر به چین بوده و تایید بالایی از بازار گردشگری چین را اعلام کرده‌اند. علاوه بر تسهیلات ناشی از سیاست بدون ویزا، با رواج رسانه‌های اجتماعی و پلت‌فرم‌های ویدئویی کوتاه، روز به روز گردشگران خارجی بیشتری از طریق پلت‌فرم‌های رایانه‌ای، جذابیت‌های منحصر به فرد چین را می‌شناسند. چین در پاسخگویی به تقاضای روزافزون گردشگران اروپایی، تعداد بسیاری از پروازهای اروپایی را افزایش داده است. راه‌آهن‌ سریع‌السیر چین در همه جهات گسترش یافته و سفر گردشگران به مقاصد توریستی نسبتا دورافتاده‌ را آسان‌تر می‌کند.

روزنامه فایننشال تایمز بریتانیا: فرصت‌های بیشتر توسعه به ارمغان آورده است

اجرای سیاست ورود بدون ویزا برای کشورهای اروپایی بیشتر نشان‌دهنده موضع فعال‌تر و بازتر چین است. بیشتر کشورهای اروپایی انتظار دارند که این سیاست فرصت‌های توسعه ملموس‌تری را برای چین و اروپا به ارمغان بیاورد. موسسه‌داران اروپایی امیدوارند با بهره‌مندی از این فرصت فعالیت‌های خود در بازار چین را گسترش دهند. آنها می‌توانند با انعطاف‌پذیری بیشتر در انواع نمایشگاه‌های تجاری و مذاکرات و رایزنی‌های بازرگانی شرکت کنند و شرکا و شبکه‌های تجاری خود را راحت‌تر گسترش دهند. تعداد زیادی از گردشگران اروپایی اظهار دارند که معافیت ویزا برای ۱۵ روزه بسیار مفید و عملی است که که می‌تواند موجب تسهیل سفر به چین برای کارهای مختلفی و گسترش تجارت و تبادلات بازرگانی میان چین و دیگر کشورها به ویژه اروپایی‌ها شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.