شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25569
  پرینتخانه » خبر ویژه, فرهنگی تاریخ انتشار : 04 خرداد 1402 - 16:30 | 371 بازدید | ارسال توسط :

آوازه شهرت پرانرژی ترین مجری ایران زبانزد خاص و عام

این روزها آوازه شهرت مجری خوش سیما و خوش صدای کشور که ملقب به پرانرژی ترین مجری ایران است، زبانزد خاص و عام شده است. محمد توکلیان آدم همه فن حریفی است و تقریبا در تمام عرصه های هنری فعالیت داشته اما نه بصورت غیرحرفه ای. او صادقانه می گوید که آرزو داشته به اوج […]

آوازه شهرت پرانرژی ترین مجری ایران زبانزد خاص و عام

این روزها آوازه شهرت مجری خوش سیما و خوش صدای کشور
که ملقب به پرانرژی ترین مجری ایران است، زبانزد خاص و عام شده است.

محمد توکلیان آدم همه فن حریفی است و تقریبا در تمام عرصه های هنری فعالیت داشته اما نه بصورت غیرحرفه ای. او صادقانه می گوید که آرزو داشته به اوج شهرت برسد و برای رسیدن به این هدفش صادقانه تلاش می‌کند.
_  لطفاً خودتان را معرفی کنید.
محمد توکلیان، ۳۷ ساله و اصالتا خوزستانی و ساکن تهران هستم.
حدود ۲۰ سال در زمینه استیج و صحنه فعالیت دارم.
مشوقم پدر و مادرم بودند که انگیزه و انرژی ام را از آنهامی گرفتم. سال اول دبیرستان اولین اجرایم را با کمک معلم پرورشیم شروع کردم و از همان سال به دلیل علاقه بسیاری که به استیج داشتم، تهیه کنندگی برنامه را آغاز کردم. بعدها در زمینه برگزاری کنسرت، همایش، سمینار، جشنواره، ایونت افتتاحیه و یادواره شهدا نیز فعالیت داشتم.

_ تحصیلاتتان در چه مقطعی است ؟
در مقطع دکترای حقوق جزا و جرم شناسی اما چون عاشق هنر بودم بیشتر از دوسال در این رشته فعالیت نکردم و آن‌را کنار گذاشتم و در راستای اهداف و علاقه ام گام برداشتم.

_ چرا لقب پرانرژی ترین مجری ایران را به شما داده اند ؟
انگیزه بالای من در اجرا، قدرت خداوند متعال نسبت به من بوده است. من بعد از هر برنامه صدایم دچار گرفتگی می‌شود که آن‌هم بدلیل انرژی بالا در اجرا است.

وقتی مردم کشورم را می بینم که می خندند و شاد هستند لذت می‌برم. این امر انگیزه ای مضاعف برای اجرا در من ایجاد می کند. البته من از ابتدا، برنامه را پرانرژی اجرا می‌کنم.

_چگونه با اجرا آشنا شدید؟
در ابتدا با مداحی آشنا شدم و بعدها در هیات مداحی می‌کردم. پس از آن به خوانندگی روی آوردم و متوجه شدم علاقه شدیدی به اجرا دارم. اولین اجرای مجری‌گریم باعث شد که آن را ادامه دهم.

_تاثیر فن بیان در اجرا را چه می دانید؟

شاید بتوان گفت تمام آدم ها در زندگی اجتماعی، به شدت نیازمند مهارت های کلامی هستند. فن بیان به نوعی توانایی خوب صحبت کردن است و مهمترین ابزار برای برقراری ارتباط با سایر انسانها به شمار می‌رود. البته افراد بسیاری در جامعه هستند که فن بیان خوبی ندارند و زندگی شان بسیار معمولی است، شاید مشکل خاصی هم نداشته باشند. شخصی که پا در عرصه مجری گری می گذارد، نمی تواند فن بیان قوی نداشته باشد. لازمه کار مجری‌گری استفاده صحیح از امکانات و توانایی کلامی است که خدا در وجود او قرار داده است.

_ نظر شما درباره تاثیر مخاطب شناسی در اجرا چیست؟

همیشه در اجرای صحنه، مخاطبان به عنوان طرف دوم ارتباط شناخته می شوند. اگر مجری، توانایی فن بیان بسیار قوی داشته باشد اما توانایی شناخت مخاطب را نداشته باشد، آن برنامه مورد استقبال افکار عمومی قرار نمی‌گیرد. شناخت مخاطب باعث می شود مجری از زبان و نگاه مخاطب سخن بگوید. به همین دلیل مخاطب نیز با او همراهی می کند.

_نقش زبان بدن و نوازش کلام در اجرا چیست؟
همانطور که درباره فن بیان به عنوان اصل اولیه مجری گری سخن گفتیم، باید بدانیم بخشی از فن بیان را مهارت های غیر کلامی تشکیل می دهد. مهارت های غیر کلامی یا زبان بدن بسیار مهم است. مجری باید بداند بر روی صحنه چگونه از اندام و بدن خود همچون چشم ها، لبها، دست ها و پاها به چه نحوی استفاده کند. در عین حال باید با اصول پوشش مناسب آشنا باشد و از پوشیدن هر نوع لباسی خودداری کند.
امروز ما با دنیای متفاوتی روبر هستیم. دنیای امروز دنیای دیجیتال و رسانه است. دنیایی که سرعت و تاثیر گذاری رسانه در آن حرف اول و آخر را می زند.
سخـــــن گفتن یکـــ نیـــــاز است.
خوب سخــن گفتن یکـ فـــــن است.
زیبا سخـن گفتن یکــ هـــنــر است.
بیاییم با هنر خود جهان را بیاراییم.

_صحبت پایانی خود را بفرمایید؟

همیشه و در همه حال شکرگذار خداوند باشیم و به او اعتماد کنیم. رویاهای خودمان را دنبال کنیم چون آنها خودشان راه را به ما نشان خواهند داد. روی مشکلات راه بروید هیچ کس فردا را ندیده است.
نکته حائز اهمیت این است که نباید تکریم پدر و مادر را فراموش کنیم چرا که در قرآن  هم به آن تاکید فراوانی شده است.
راز عاقبت بخیری،  آرامش و موفقیت هر انسان در شکرگذاری خداوند سبحان و احترام به والدین است.

نویسنده : علیرضا نیاکان
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.