شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 8 July , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 22588
  پرینتخانه » خبر ویژه, فرهنگی تاریخ انتشار : 28 شهریور 1401 - 12:20 | 93 بازدید | ارسال توسط :

۷۰ درصد رشته های دانشگاه پیام نور علوم انسانی است/ راه اندازی طرح دانشگاه باز یک تحول بزرگ علمی است

رییس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد طرح دانشگاه باز هستیم تا دانشجو در هر زمانی اجازه انتخاب واحد و شرکت در آزمون را داشته باشد، گفت: ۷۰ درصد رشته های دانشگاه پیام نور علوم انسانی و فقط در رشته های علوم پایه خلاصه نمی شود.

۷۰ درصد رشته های دانشگاه پیام نور علوم انسانی است/ راه اندازی طرح دانشگاه باز یک تحول بزرگ علمی است

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امید نیوز؛ ابراهیم تقی زاده رییس دانشگاه پیام نور در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، گفت: ظرفیت های دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جدید را بیشتر به حضورتان معرفی کنیم. این دانشگاه برای اینکه آموزش را در نقاط مختلف کشور برده و عدالت را برای تحصیل فراگیر ایجاد کند و اکنون فرا ملی فعالیت میکند. در واقع امروز ما با آموزش ترکیبی فعالیت خود را انجام می دهیم البته آموزش های حضوری نیز همانند گذشته انجام می شود.

وی افزود: دانشگاه پیام نور بر اساس اساسنامه دانشگاه به عنوان دانشگاه از راه دور شناخته شده است و به صورت ترکیبی برگزار می شود البته آموزش در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت ترکیبی بوده و در ۴۰۰ واحد دانشگاهی برگزار می شود.

تصریح کرد: آموزش های ما در دوره کارشناسی ۶ جلسه و در دوره کارشناسی ارشد ۸ جلسه است و دانشجویان آزمون های خود را در هر شهری که تمایل دارند شرکت کنند زیرا این نظام آموزشی باعث شده تا فارغ التحصیلان ما با موفقیت های زیادی در آزمون های کارشناسی ارشد روبرو بوده ایم.

تقی زاده اضافه کرد: ورودی های این دانشگاه از خانواده های متوسط و همچنین افراد کنکوری با رتبه مطلوب هستند زیرا سبک پذیرش دانشگاه ما به صورت بومی بوده و دانشجویان در شهر محل سکونت خود تحصیل می کنند. از طرفی باید بگویم در آزمون های مختلف سازمان سنجش و سازمان استخدامی بخش زیادی از پذیرفته شدگان از دانشجویان و فارغ التحصیلان ما هستند. همچنین از ۵۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی ما حدود ۱۲۵ واحد و مرکز تجمیع شد تا مورد احیا قرار گرفت که نشان از تاثیر گذاری این دانشگاه در فراگیری آموزش است چرا که بسیاری از مسوولان و معاونان وزرا از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری شعار سال و توجه به مراکز رشد و خانه های خلاق باید بگویم ۷۰ درصد رشته های دانشگاه پیام نور علوم انسانی است و فقط رشته های علوم پایه نیست امروز ما با خانه های خلاق و مرکز نوآوری و رشد در استان ها روبرو بوده تا دوره های مهارتی را بتواند ایجاد کند.

رییس دانشگاه پیام نور گفت: ایجاد دوره های مهارتی را در کنار دوره های آموزشی نظری را داریم همچنین ما به زودی ۳ هزارمین کتاب دانشگاه پیام نور را به عنوان منابع نو آموز رونمایی می کنیم از طرفی باید بگویم محتوای های الکترونیک مناسبی توسط اساتید آماده سازی خواهد شد. امروز ما ۱۴ جشنواره در ۱۴ استان انجام می دهد و اکنون نزدیک به ۳۰ عنوان نشریه علمی در رتبه الف و ب هستند. همچنین در نظام رتبه بندی ۹۱۰ رتبه ارتقا رسیدیم در جایگاه ۲۱ کشوری قرار داریم و البته هفته گذشته به جایگاه ۱۶ تغییر یافته ایم.

تقی زاده یادآورشد: با توجه به نظام آموزشی این دانشگاه باید بگویم دبیرخانه شبکه دانشگاه های اسلام که ۵۷ عضو دارد در این دانشگاه است که به تبادل و انتقال تجربیات می پردازد. در حال حاضر در افغانستان و کابل واحد دانشگاهی داریم و اکنون مجوز ایجاد دانشگاه پیام نور در کشورهای سوریه عراق و لبنان صادر شده است البته باید بگویم برای ۳ استان دانشگاه پیام نور مجوز جذب دانشجوی خارجی صادر شده است.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد طرح دانشگاه باز هستیم تا دانشجو در هر زمانی اجازه انتخاب واحد و شرکت در آزمون را داشته باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.